Vragen

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
uwiebelvioolbouw
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2020, 09:04

Vragen

Bericht door uwiebelvioolbouw »

Dag Janneke,
Ik volg het 5 kg kwijt programma en had je vorige week een mail met wat vragen gestuurd. Had je die ontvangen?
Groet, Ulrike
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Vragen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Ulrieke,

Ik begrijp dat je een antwoord gemist hebt van me.
Ik zoek het even uit, ik leef met het idee dat ik helemaal 'bij' ben qua mail en Koffiehoek maar blijkbaar zie ik iets over het hoofd.

Ik ga het direct uitzoeken.

Groetjes Janneke
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Vragen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ik kom het niet tegen, Ulrike.
Mijn excuses.

Wil je misschien opnieuw mailen?

Ik denk graag met je mee namelijk.

Groetjes Janneke
uwiebelvioolbouw
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2020, 09:04

Re: Vragen

Bericht door uwiebelvioolbouw »

Ik volg het programma nu bijna twee weken.
De manier van eten is even wennen, maar bevalt mij goed. Ik at altijd drie boterhammen met kaas tussen de middag en was vervolgens heel erg moe. Nu eet ik groenten van het avondeten van de vorige dag of sla. Dat bevalt goed. Ik heb wel veel honger nu, maar niet van die knagende honger. Wat betreft het eten kom ik er wel uit denk ik. Ik val niet echt af, maar dat komt misschien nog.
Ademhalingsoefeningen gaan ook redelijk. Het probleem is het sporten: ik kan niet hardlopen. Ben ik denk ik te zwaar voor. Maar ik roei al jaren 2-3 keer in de week ‘s ochtends.( Later op de dag zijn er veel motorbootjes die golven maken en dat roeit niet lekker). In de zomer ga ik voor mijn werk van 7- 8.30 uur. Ik heb door het boek De Verademing ontdekt, dat ik heel gek adem bij het roeien- verkeerd om. Nu ben ik aan het oefenen: met trappen uit En tijdens de recover in. Is lastig, omdat de recover veel langer duurt dan de haal, maar je wil eigenlijk langer uitademen dan in. Goed- dit begint ook aardig te lukken. Mijn probleem is alleen, dat ik na het roeien zo moe ben, dat ik mij de hele dag een soort ziek voel. En ik span mij niet heel erg in. Ik denk nog niet eens D2. Waarschijnlijk komt dat, omdat ik herstellende ben van een flinke burn out. ( Het boek De Verademing was ik trouwens tegengekomen tijdens een cursus “Zacht werken” van Ellen de Lange Ros).
Mijn concrete vraag is nu: ik zou zo graag conditie willen opbouwen met het roeien en dat lukt niet.
Misschien is het teveel gevraagd binnen dit programma, maar zouden jullie mij kunnen helpen om een trainingsprogramma voor het roeien op te stellen waardoor ik weer fitter wordt. Ik krijg de indruk, dat jullie er verstand van hebben.
Mijn vorige mail met ongeveer deze inhoud had ik vrijdag gestuurd door op het envelopje rechts onder te drukken- dus niet via deze berichten.
Groet, Ulrike
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Vragen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste Ulrike,

Ah wat fijn dat je het hier hebt gedeeld.
Vervelend dat ik je bericht niet heb ontvangen, het is vervelend als je zit te wachten op antwoord. Dat willen we juist voorkomen.

Bedankt voor je openhartige bericht.

Als ik lees waar je mee bezig bent, maak je al grote stappen.

Als je zo enorm moe bent na het roeien, ga je toch te diep, vermoedelijk mede doordat het ademen nog zo lastig is tijdens het roeien.
Ik zou je willen adviseren om je nu even niet te richten op een hartslagzone maar op het ademen; dat het ademen echt goed gaat tijdens het roeien, langer uit dan in.

Anders ben je jezelf enorm aan het uitputten en dat staat een goed herstel in de weg, dat zou zonde zijn want je bent juist zo goed bezig.

Alle goeds, Janneke
Plaats reactie