Volgens het SMA is mijn omslagpunt 155, dit was een fietstest dus 10 slagen erbij opgeteld. Zelfs als ik heel langzaam loop (ik ga bijna achteruit lopen
omslagpunt met 20 slagen verhoogd en nog in zone D3
-
Brit Ulrich
omslagpunt met 20 slagen verhoogd en nog in zone D3
Goedemorgen,
Volgens het SMA is mijn omslagpunt 155, dit was een fietstest dus 10 slagen erbij opgeteld. Zelfs als ik heel langzaam loop (ik ga bijna achteruit lopen
) lukt het me niet om in zone D2 te blijven dus nog eens 10 erbij gedaan en dan kom ik uit op een hartslag tussen 141 en 158 in zone D2. Dit lukt iets beter maar gemiddeld kom ik nog steeds uit in zone D3. Zelf had ik het gevoel dat de test niet optimaal was omdat mijn benen niet zo sterk zijn en ik het om die reden op moet geven. Wat kan ik het beste doen? De gemiddelden die ik heb ingevuld zijn van de totale training dus inclusief de 6 min warming up en cooling down. Het lopen gaat overigens prima, ik word er niet moe van ofzo.
- RunningRob - Sportrusten
Re: omslagpunt met 20 slagen verhoogd en nog in zone D3
Hoi Brit,
Wat is je sportgeschiedenis? Als je echt een beginner bent op hardloopgebied, dan kun je gewoon ontspannen lopen zonder op je hartslag te letten.
Mocht je wel al langer hardlopen dan kun je eens 5km voluit lopen en kijken wat dan je gemiddelde hartslag is.
Blijde groet,
Rob
Wat is je sportgeschiedenis? Als je echt een beginner bent op hardloopgebied, dan kun je gewoon ontspannen lopen zonder op je hartslag te letten.
Mocht je wel al langer hardlopen dan kun je eens 5km voluit lopen en kijken wat dan je gemiddelde hartslag is.
Blijde groet,
Rob
-
Brit Ulrich
Hoi Rob,
Bedankt voor je reactie. Ik loop al ruim 10 jaar met tussenpozen bij een loopgroep. Nu was ik bij het SMA geweest omdat ik zo extreem moe ben na het lopen. Gelukkig blijkt er geen medische oorzaak voor te zijn. Mijn VO2max was 25.5 dus daar schrok ik wel van. Daarna er een tijd tussenuit geweest en nu weer aan de slag. Het lukt me nu nog niet om 5 km voluit te lopen vrees ik maar ik kan het proberen.
Groeten,
Brit
Bedankt voor je reactie. Ik loop al ruim 10 jaar met tussenpozen bij een loopgroep. Nu was ik bij het SMA geweest omdat ik zo extreem moe ben na het lopen. Gelukkig blijkt er geen medische oorzaak voor te zijn. Mijn VO2max was 25.5 dus daar schrok ik wel van. Daarna er een tijd tussenuit geweest en nu weer aan de slag. Het lukt me nu nog niet om 5 km voluit te lopen vrees ik maar ik kan het proberen.
Groeten,
Brit
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Brit,
Ga eerst lekker ontspannen lopen, af en toe wat intensiever. En als je op je gemak een 5km kunt dan zou je eens een 5km voluit kunnen doen.
Laat je weten hoe het gaat?
Blijde groet,
Rob
Ga eerst lekker ontspannen lopen, af en toe wat intensiever. En als je op je gemak een 5km kunt dan zou je eens een 5km voluit kunnen doen.
Laat je weten hoe het gaat?
Blijde groet,
Rob
Hallo Brit. Ik herken je verhaal betreffende dat het omslagpunt te laag is en daardoor je tempo ook geforceerd lager. Dat voelt onnatuurlijk.
Ook ik heb er op advies van sportrusten maar liefst 30 bij opgedaan. Mijn trainingen voelen nu intensiever maar zijn daardoor ook makkelijker geworden, ook het tempo is nu iets hoger.
Ben benieuwd hoe het lopen je nu vergaat. ?
Ook ik heb er op advies van sportrusten maar liefst 30 bij opgedaan. Mijn trainingen voelen nu intensiever maar zijn daardoor ook makkelijker geworden, ook het tempo is nu iets hoger.
Ben benieuwd hoe het lopen je nu vergaat. ?