100 dagen programma week7

Plaats reactie
Joris Buijtenweg
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 apr 2020, 17:53

100 dagen programma week7

Bericht door Joris Buijtenweg »

Hi all,

Ik ben nu in week 5 en het gaat allemaal zeer goed. Afgelopen zaterdag mijn PR verbrijzeld met ruim 1,5 minuut. Vandaag 6 km gelopen en met een lagere hartslag veel snelheid (voor mij dan) gegenereerd. Het is nu voor het eerst dat ik hardlopen leuk vind daar ik voldoende over heb als ik thuis kom. Vanaf week 7 moet ik enkele lopen doen met een sterk verhoogde hartslag naar D3 en richting AT+. In het verleden liep ik altijd in die zone's. Als ik er nu op terug kijk was dat altijd een drama. Spierpijn, hoofdpijn langzaam herstel etcetera. Ben ik nu dan al voldoende getraind om dit aan te kunnen zonder die klachten. Want ik wil niet terugvallen!

Misschien maak ik me onnodig zorgen, ik hoor het graag!

Een positieve groet,

Joris
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 100 dagen programma week7

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Joris,

Het is ook goed om één training nog in de lagere zone te doen en de andere D3, dan heb je een mooi vergelijk.
En laat je weten hoe het dan gaat?

Blijde groet,
Rob
Linda vdB
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2020, 20:35

Re: 100 dagen programma week7

Bericht door Linda vdB »

Hoi,
Het valt mij op dat ik vanaf dag 40 ongeveer ook geen D2 trainingen meer in mijn schema zie. Alleen nog twee trainingen in D3/D4 en eentje vogels kijken. Klopt dit wel? Ik mis de D2 training best wel, was er net een beetje aan gewend :)
Groeten, Linda
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: 100 dagen programma week7

Bericht door Koen - Sportrusten »

Als je 10 kilometer in een dik PR wilt lopen, is het goed om aan het eind van je schema de nadruk te leggen op D3 - richting omslagpunt. Ná je dikke PR ga je dan weer terug naar D2 voor een goede basis.

Vind je D2 een fijne hartslag om te lopen? Het mág natuurlijk altijd, maar dan loop je vermoedelijk ietsje minder hard op de dag van je 10K.
Plaats reactie