Ineens minder kracht in benen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
paulvandelogt
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2019, 22:27

Ineens minder kracht in benen

Bericht door paulvandelogt »

Sinds 2 weken gaat t lopen slecht. Benen snel moe. 2 weken terug heb ik halve marathon gelopen. Was heerlijk. Daarna aan 5 kg afvallen programma begonnen. Dus geen koolhydraten meer. Eet gezond. Hebben jullie suggesties waar ik dit dipje kan zoeken? Dank Paul
Yolanda64
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 apr 2020, 11:35

Re: Ineens minder kracht in benen

Bericht door Yolanda64 »

Ik eet al jaren koolhydraatbeperkt en ik herken het probleem. Het gaat over; je lichaam moet even wennen aan deze andere aanpak.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ineens minder kracht in benen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemiddag beste Paul,

Het is niet gek dat het lopen nu een stuk zwaarder voelt, je lijf maakt met het 5 kilo kwijt programma de switch van suiker- naar vetverbranding en dat kan aan het begin zorgen voor een niet fit gevoel, zware benen, wat verhoogde hartslag met het lopen daardoor. Dit is allemaal tijdelijk en gaat echt over; doordat je lijf energie gaat halen uit ketonen, geeft dit een reactie.

Meestal ben je hier doorheen met een paar weken, en soms duurt het een maand. Ik hoop dat het je lukt om door te zetten want het gaat je uiteindelijk een hoop meer energie opleveren en zal ook het duursporten ondersteunen.

Helemaal geen koolhydraten meer is niet nodig he? We adviseren om te minderen met koolhydraten maar we zijn ook sporters en dan zijn koolhydraten niet uit den boze hoor! Een mooie balans vinden in dat wat je nodig hebt en wat je verbruikt is een goed streven voor deze maand.

Groetjes en succes, Janneke
paulvandelogt
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2019, 22:27

Re: Ineens minder kracht in benen

Bericht door paulvandelogt »

Dat is geruststellend. Ik hou vol. Ik schreef kortheidshalve: geen koolhydraten maar eet er vooral veel minder van. Dank.
Plaats reactie