Tem je brein 30 dagen volbracht!

Plaats reactie
Francisca Westgeest
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2020, 21:36

Tem je brein 30 dagen volbracht!

Bericht door Francisca Westgeest »

Dag allen,

Ik heb de 30 dagen Tem je brein programma afgesloten! Nadat ik eerst 10 dagen stil had gelezen, begon ik zeer gemotiveerd met dit programma en heb consequent dagelijks de ademhalingsoefeningen gedaan ('s ochtends 20 minuten actief ademhaling corrigeren, 's avonds 10 minuten observeren).

Het meest verrast en blij ben ik met het feit dat ik veel minder behoefte heb aan suiker! Ik heb mijn behoefte aan voeding veel beter onder controle en eet naar gevoel en voel dus niet meer die enorme hunkering naar zoet/suiker. Als ik zondig geniet ik er ook gewoon meer van.

Tijdens de ademhalingsoefeningen (die ik met m'n ogen dicht doe) komen er op een gegeven moment een paar boeren opborrelen. Op 1 moment, een paar boeren achterelkaar, elke x dat ik de oefeningen doe (ook bij observatie).Is dit te verklaren?

Tip: misschien heb ik het gemist, maar heb niets vernomen over de houding. Ik merk dat ik erg moet letten op m'n houding tijdens de ademhaling omdat ik snel inzak. Ik ben me hier erg bewust van omdat ik vorig jaar voor m'n houding bij de fysio heb gelopen. Misschien een idee om op z'n minst te noemen?

En nu op naar het 5 kg lichter programma!
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Tem je brein 30 dagen volbracht!

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dat is een mooi bericht Francisca: diepe buiging.

's Ochtends 20 minuten en 's avonds 10 minuten is een mooi ritme en wat een mooie ontdekking dat je minder suiker nodig hebt, nu je je brein temt. Dat je tijdens de oefeningen soms moet boeren is wél herkenbaar, maar heb ik geen verklaring voor. Het heeft vast te maken met zuurstof/koolzuur in je darmen, maar hoe het precies zit: geen idee.

Over houding zeggen we bewust niets. De ervaring leert dat de oefeningen beter uit te voeren zijn als je minder instructies hebt. Dus we zeggen niets over schouder, romp, voeten, buikademhaling, flankademhaling, borstkas en de houding met je handen. Maar ik begrijp dat jij liever wel meer instructies hebt. We gaan er over denken en kijken of we toch iets met houding kunnen, zonder verwarring en stress te veroorzaken.

Geniet het 5 kilo kwijt programma!

Wordt vervolgd,

Koen
Plaats reactie