nieuwe oefening erbij

Plaats reactie
Lieke.Elands
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 dec 2019, 21:13

nieuwe oefening erbij

Bericht door Lieke.Elands »

Hallo allemaal,

Nu voor 2e dag de observatieoefening erbij gedaan. Ik voelde tijdens de tweede oefening letterlijk helemaal niets in de driehoek! Er gebeurde daar niets. Is er iets dat daar zou moeten gebeuren ;-)

Wel viel het me op dat ik een echte buikademhaling heb en geen borstademhaling. Zou het ook hierdoor kunnen komen dat mijn hartslag steeds wat oploopt tijdens de bewuste 1e oefening oefening?

Gr. Lieke
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: nieuwe oefening erbij

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Lieke,

In de driehoek gebeurt een hoop hoor 😉. Er komt lucht naar binnen, er gaat lucht naar buiten. Soms komt er méér door je linkerneusgat, soms meer door je rechterneusgat. De lucht die je ínademt is wat koeler dan de lucht die je uitademt.

Dat je in het begin niets voelt, is niet gek. Het is wennen. Je brein is niet gewend om met aandacht bij iets saais en subtiels te blijven, zoals je ademhaling. Maar dat komt vanzelf goed.

Een buikademhaling is prima, ook (of juist) met een buikademhaling gaat je hartslag naar beneden als je maar niet overdreven diepe teugen neemt.

Geluk! Hou ons op de hoogte hoe de observatieoefening gaat.

Koen
Lieke.Elands
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 dec 2019, 21:13

Re: nieuwe oefening erbij

Bericht door Lieke.Elands »

Ha Koen,

Thnx voor de tips! Zo heb ik een beetje een richting waar ik in kan denken en idd, mn linkerneusgat neemt meer zuurstof op dan rechts. Linkerneusgat voelt tijdens het hardlopen overigens ook wel eens verdoofd/slapend aan.

Ik ga ontdekken wat er nog meer speelt in de driehoek!

Gr Lieke
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: nieuwe oefening erbij

Bericht door Koen - Sportrusten »

Houd ons op de hoogte! Geluk.
Plaats reactie