klaar voor Rotterdam?

Plaats reactie
andremol59
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2019, 17:41

klaar voor Rotterdam?

Bericht door andremol59 »

Hoi Rob,
Ik heb afgelopen week in de voorbereiding op de marathon van Rotterdam in training een halve marathon gelopen in precies 2.00.00 uur op een hartslag van - gemiddeld - 141. Dit is ook mijn beoogde tempo (5.41 min/km) en marathonhartslag. Hoewel ik nu ruim "over" heb, denk ik niet dat ik dit nog twee uur vol kan houden. Ik verwacht er daarom iets langer over te doen. Geen probleem natuurlijk op mijn leeftijd (gisteren 61 geworden) maar ben wel benieuwd hoe jij aankijkt tegen een realistische eindtijd. Ter info: de overige trainingen gaan naar wens. Sportieve groet, André
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: klaar voor Rotterdam?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi André,

Ik denk dat je één ding over het hoofd ziet: ik neem namelijk aan dat je de week voor de halve gewoon getraind hebt, of misschien 1 training hebt over geslagen. In de week voor de marathon doe je bijna niets. Je bent dus extra uitgerust op het moment dat je de marathon doet! ;)

Maar uiteraard houd niets je tegen om de marathon iets rustiger in tempo of hartslag te doen als dat extra vertrouwen geeft. Na kilometer 30 mag je op gevoel verder gaan, en dan kun je alsnog beslissen het tempo wat op te schroeven, of toch gewoon verder te gaan.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie