CPC Den Haag
CPC Den Haag
Hoi,
Zijn er nog meer mensen die op 8 maart meedoen met de CPC?
Ik loop zelf de halve marathon. Niet omdat ik me onzeker voel over de afstand, maar
gewoon omdat ik het een heel leuk evenement, en een leuke route vind.
Misschien is het zelfs een idee om elkaar op het start terrein op te zoeken, en een gezicht
te krijgen bij onze “partners in crime”!
Groeten,
Raimond
Zijn er nog meer mensen die op 8 maart meedoen met de CPC?
Ik loop zelf de halve marathon. Niet omdat ik me onzeker voel over de afstand, maar
gewoon omdat ik het een heel leuk evenement, en een leuke route vind.
Misschien is het zelfs een idee om elkaar op het start terrein op te zoeken, en een gezicht
te krijgen bij onze “partners in crime”!
Groeten,
Raimond
Collect moments, not things...
-
Mariekedes
Re: CPC Den Haag
Ha Raymond,
Ik ga lopen-als Corona het toestaat-. Heb je al n tijd in gedachte? Ik twijfel nog of ik voluit ga (+\- 1.45) of niet... jij? Groet Marieke
Ik ga lopen-als Corona het toestaat-. Heb je al n tijd in gedachte? Ik twijfel nog of ik voluit ga (+\- 1.45) of niet... jij? Groet Marieke
Hoi Marieke,
Ik wil lekker mijn marathonhartslag lopen en kijken wat het doet. Geen druk, gewoon genieten en dan zie ik wel op welke tijd ik uitkom. Ik start in startwave 2, met startnummer 2616. En dan maar hopen op een beetje lekker weer!
Ik wil lekker mijn marathonhartslag lopen en kijken wat het doet. Geen druk, gewoon genieten en dan zie ik wel op welke tijd ik uitkom. Ik start in startwave 2, met startnummer 2616. En dan maar hopen op een beetje lekker weer!
Ja ik ga ook in den haag lopen! Zin in! Zou idd leuk dijn aantal partners in crime voor Rotterdam te treffen! Ieder geval iedereen die gaat veel succes! Eerder gelopen en echt een heel gezellig en mooi parcour!
-
Danielle79
Hallo, ik ben ook van de partij met de CPC. Alvast succes en plezier allemaal 
Ik ben er ook bij. Succes allemaal 
-
Kees Odijk
Hoi allemaal,
Ook ik ga de CPC loop doen op, naar ik hoop, op marathontempo en niet teveel wind tegen.
Veel succes allemaal !
Ook ik ga de CPC loop doen op, naar ik hoop, op marathontempo en niet teveel wind tegen.
Veel succes allemaal !
Hoi,
Ik ben er ook bij! Idd ook op marathonhartslag. We zien t wel. Gewoon genieten. Vandaag een 10 voluit in Alphen gedaan. Vond ik best spannend na al dat langzame geloop op lage hr maar t ging goed! Netjes de instructies van Koen himself en Janneke herself opgevolgd. Bij 6 km niet mn stemmetjes het mentale spelletje laten spelen was best moeilijk.
Groetjes
Lianne
Ik ben er ook bij! Idd ook op marathonhartslag. We zien t wel. Gewoon genieten. Vandaag een 10 voluit in Alphen gedaan. Vond ik best spannend na al dat langzame geloop op lage hr maar t ging goed! Netjes de instructies van Koen himself en Janneke herself opgevolgd. Bij 6 km niet mn stemmetjes het mentale spelletje laten spelen was best moeilijk.
Groetjes
Lianne
-
Mariekedes
Leuk dat je dat gedaan Lianne! En je had er goed weer bij!
Ik loop niet mee, maar wens alle mede sport rusters heel veel succes.
Zet je beste beentje(s) voor en loop door.
Met vriendelijke groet,
Saskia Stigters
Zet je beste beentje(s) voor en loop door.
Met vriendelijke groet,
Saskia Stigters
Hartelijke groet, Saskia
You'll Never RUN Alone
You'll Never RUN Alone
En, hoe is het met iedereen gegaan vandaag? Ik heb al een paar reacties gezien bij “partners in crime”, maar ben vooral benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen.
Voor mij ging het naar verwachting. Vanaf de start al direct lekker in zone en genieten van alles om me heen. Geen moeilijke momenten gehad, maar wel best stijve kuiten nu. Kijken hoe het morgen is.
Voor mij ging het naar verwachting. Vanaf de start al direct lekker in zone en genieten van alles om me heen. Geen moeilijke momenten gehad, maar wel best stijve kuiten nu. Kijken hoe het morgen is.
-
Lieke.Elands
Ha,
Ik heb vorige week pas besloten mee te lopen. Was heerlijk. Voelde als 21 km vogels kijken! Heb de loop benaderd als oefenloop voor marathon Rotterdam (wedstrijd element, toeschouwers, opzwepende muziek, andere lopers om naar toe te versnellen etc.).
Doel: tot km 17 in lage hartslagzone (148 - 156) blijven en daarna iets versnellen. Gemiddeld op 152 uitgekomen. Was wel moeilijk om bij 10 km niet al te gaan versnellen omdat ik voelde dat er qua tijd veel meer in zou zitten, maar ja bij de hele marathon kan ik ook niet bij de 10 km gaan versnellen!
Dus goed aan het plan gehouden en toch tevreden met de tijd voor nu en met de trainingshartslagen voor hele marathon ipv halve marathon trainingshartslagen.
Overigens wel geluk met het weer! Zo mag het tijdens de hele ook wel zijn van mij
Benieuwd hoe het de anderen is vergaan!
Groetjes Lieke
Ik heb vorige week pas besloten mee te lopen. Was heerlijk. Voelde als 21 km vogels kijken! Heb de loop benaderd als oefenloop voor marathon Rotterdam (wedstrijd element, toeschouwers, opzwepende muziek, andere lopers om naar toe te versnellen etc.).
Doel: tot km 17 in lage hartslagzone (148 - 156) blijven en daarna iets versnellen. Gemiddeld op 152 uitgekomen. Was wel moeilijk om bij 10 km niet al te gaan versnellen omdat ik voelde dat er qua tijd veel meer in zou zitten, maar ja bij de hele marathon kan ik ook niet bij de 10 km gaan versnellen!
Dus goed aan het plan gehouden en toch tevreden met de tijd voor nu en met de trainingshartslagen voor hele marathon ipv halve marathon trainingshartslagen.
Overigens wel geluk met het weer! Zo mag het tijdens de hele ook wel zijn van mij
Benieuwd hoe het de anderen is vergaan!
Groetjes Lieke
Laatst gewijzigd door Lieke.Elands op 09 mar 2020, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook gelopen vandaag maar mijn doelstellingen niet echt gehaald. Ik wilde op marathonhartslag gaan lopen maar aan de start was hij al erg hoog. Dus ik dacht rustig beginnen en ademen dan gaat hij na een km of 3 wel omlaag. Ik liep voor mijn gevoel niet heel hard maar de km tijden waren veel te snel. Ik probeerde wel wat langzamer te lopen en bleef op mijn ademhaling letten maar het lukt me niet hem omlaag te krijgen. Het voelde opzich prima. Tijdens trainingen kom ik op een gegeven moment op 140 en dat kan ik vrij goed volhouden. Hij loopt dan op naar 148, voor 150-158 moet ik dan best moeite doen. Nu begon ik al op 159 en al snel boven de 160, bij 10 km zag ik zelfs 180 staan! 178 is mijn omslagpunt.. ik heb het maar beetje los proberen te laten. Verder lekker gelopen alleen heb ik al vrij snel last van brandende voetzolen. Mocht iemand daar nog een tip voor hebben? Ik heb al verschillende sokken geprobeerd. 2 over elkaar... op deze manier worden het zeker blaren 5 april. Tips zijn welkom!
Gefeliciteerd allemaal.
Ik heb ook altijd last van brandende voetzolen bij het inlopen van mijn nieuwe schoenen. Ik heb het idee dat het door de gellaag komt. Als het brandende gevoel weg is weet ik dat ik mijn oude schoenen weg kan doen. Het maakt niet uit welke sokken ik draag. 2 paar sokken zou ik niet doen, zorgt juist voor blaren. Je tenen af en toe bewegen onder het lopen. Misschien helpt dat?
Met vriendelijke groet,
Saskia
Ik heb ook altijd last van brandende voetzolen bij het inlopen van mijn nieuwe schoenen. Ik heb het idee dat het door de gellaag komt. Als het brandende gevoel weg is weet ik dat ik mijn oude schoenen weg kan doen. Het maakt niet uit welke sokken ik draag. 2 paar sokken zou ik niet doen, zorgt juist voor blaren. Je tenen af en toe bewegen onder het lopen. Misschien helpt dat?
Met vriendelijke groet,
Saskia
Hartelijke groet, Saskia
You'll Never RUN Alone
You'll Never RUN Alone
-
Kees Odijk
Ook ik heb cpc gelopen, ging wel lekker. Ben sinds een week of wat bezig met de chirunning techniek toe te passen. Ik moet zeggen dat ik deze tot nu toe als erg positief heb ervaren. Iopen is daardoor minder belastend de beide knietjes. Ook mijn hartslag was hoger dan ik gewoonlijk heb op marathontempo zonder dat ik de oorzaak vond. Wellicht speelt toch de drukte en spanning hoe het zal gaan een rol daarin. Ik heb uiteindelijk ookniet echt meer gelet op de hartslag maar gewoon lekker ontspannen gelopen. En dat is toch uiteindelijk waar het om gaat ? Gewoon lekker lopen.
De brandende voeten had ik ook veel last van na ca 14 km. Tenen af en toe een beetje wiebelen gaf wel verlichting. Heb op oorzaak en remedi gegoogeld en vond onder andere suggestie dat dunne sokken zouden helpen. Ik draag nu loopsokjes met ietwat voetbed. Ff uitproberen dus. Mijn schoenen zijn vrij nieuw dus vwb de gellaag zou dit een oorzaak kunnen zijn. Op mijn vorige, oudere, schoenen had ik de klacht niet? Op marathonday is dat probleem wellicht een stuk minder agv de nu nOg af te leggen trainingskilometers. Maar we gaan 5 april finishen hoe dan ook ! Toch ? Succes allemaal met de verdere trainingen
De brandende voeten had ik ook veel last van na ca 14 km. Tenen af en toe een beetje wiebelen gaf wel verlichting. Heb op oorzaak en remedi gegoogeld en vond onder andere suggestie dat dunne sokken zouden helpen. Ik draag nu loopsokjes met ietwat voetbed. Ff uitproberen dus. Mijn schoenen zijn vrij nieuw dus vwb de gellaag zou dit een oorzaak kunnen zijn. Op mijn vorige, oudere, schoenen had ik de klacht niet? Op marathonday is dat probleem wellicht een stuk minder agv de nu nOg af te leggen trainingskilometers. Maar we gaan 5 april finishen hoe dan ook ! Toch ? Succes allemaal met de verdere trainingen
-
rjwdebruin
Ik liep met een erg hoge gemiddelde hartslag (173), maar focus op techniek en ademen en finishde binnen de 1.40 (15 minuten sneller dan 2 jaar geleden!).
- RunningRob - Sportrusten
Alle CPC lopers van harte gefeliciteerd met je mooie prestatie! Hulde!
Wat betreft blaren op je voetzolen: zoek de oplossing in andere schoenen of door het strakker vastmaken van je veters. Dus gebruik de extra gaatjes aan de bovenkant van je schoenen. Je voet mag gewoon niet schuiven in je schoenen. Je veters moeten zo strak zitten dat je voeten net niet afgekneld worden tijdens het lopen. Even experimenteren dus
Blijde groet,
Rob
Wat betreft blaren op je voetzolen: zoek de oplossing in andere schoenen of door het strakker vastmaken van je veters. Dus gebruik de extra gaatjes aan de bovenkant van je schoenen. Je voet mag gewoon niet schuiven in je schoenen. Je veters moeten zo strak zitten dat je voeten net niet afgekneld worden tijdens het lopen. Even experimenteren dus
Blijde groet,
Rob
-
Mariekedes
Cpc was idd top! Veel te hoge hartslag gelopen (rond en boven omslagpunt), maar ja wat moet je dan als je in je eigen stad loopt.... ben wel benieuwd of jullie het schema weer oppakken of bijv vandaag rustig loopje doe (ipv woensdag vogels kijken).
Qua blaren helpt de compeed blarenstick bij mij heel goed!! Gewoon vooraf op gevoelige plekken even insmeren en nergens last van....bij mij geen blaren maar alleen wel weer n blauwe teennagel;((
Groet Marieke
Qua blaren helpt de compeed blarenstick bij mij heel goed!! Gewoon vooraf op gevoelige plekken even insmeren en nergens last van....bij mij geen blaren maar alleen wel weer n blauwe teennagel;((
Groet Marieke
Ik ben van plan om straks (heb nu nachtdienst) als ik wakker word weer te beginnen met een rondje vogels kijken. Even aanvoelen hoe het gaat. En dan daarna weer het normale schema oppakken. Alles bij elkaar nog maar 14 trainingen voor de marathon! Het komt nu zo snel dichtbij. CPC was, voor de derde keer, weer een mooie ervaring. Supervlak kunnen lopen om lage marathonhartslag en nu alweer goed hersteld, op wat stijve kuiten na dan. Ik had alleen wat stijgende stukjes in mijn geheugen geblokt kennelijk.
Maar goed, vergeet voor over een paar weken vooral het tunneltje bij de Westblaak niet. Echt een killer...
Hi CPC lopers,
Mn raceplan was in de 3 zones op hartslag te lopen( 1e 8km lage marathon hr/2e 8km op hoge marathon hr/laatste 5 hr loslaten, maar hr was na 3 km al in die marathonhr hoog. Dus dat mislukte. (Ms door de 14 km van vrijdagavond of de wedstrijdspanning?)
Maar gewoon doorgegaan en redelijk vlak gelopen. Wel hr in de gaten gehouden en door ademen lager proberen te krijgen wat soms wel lukte. Bij drankpost 2,3 en 4 even gewandeld om te drinken. Veel om me heen gekeken en echt genoten onderweg. De wind was best stevig en fris. Heel blij kwam ik over de finish! En al is t geen PR, super tevreden met deze race. Ik kwam fit over finish. Ms dat ik liep op halve marathon schema ???
Alleen.... ben nu wel een beetje bang geworden voor de hele marathon dat die lage hr zones niet lukt.
Welke trainingen doen jullie dan verder deze week? En welke training is vervangen door CPC? Bij mij was t dus een intensieve training.
Gr
Lianne
Oh haha zie nu pas bericht van Rai
Mn raceplan was in de 3 zones op hartslag te lopen( 1e 8km lage marathon hr/2e 8km op hoge marathon hr/laatste 5 hr loslaten, maar hr was na 3 km al in die marathonhr hoog. Dus dat mislukte. (Ms door de 14 km van vrijdagavond of de wedstrijdspanning?)
Maar gewoon doorgegaan en redelijk vlak gelopen. Wel hr in de gaten gehouden en door ademen lager proberen te krijgen wat soms wel lukte. Bij drankpost 2,3 en 4 even gewandeld om te drinken. Veel om me heen gekeken en echt genoten onderweg. De wind was best stevig en fris. Heel blij kwam ik over de finish! En al is t geen PR, super tevreden met deze race. Ik kwam fit over finish. Ms dat ik liep op halve marathon schema ???
Alleen.... ben nu wel een beetje bang geworden voor de hele marathon dat die lage hr zones niet lukt.
Welke trainingen doen jullie dan verder deze week? En welke training is vervangen door CPC? Bij mij was t dus een intensieve training.
Gr
Lianne
Oh haha zie nu pas bericht van Rai