Niet in aanbevolen hartslag te komen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Jacco

Niet in aanbevolen hartslag te komen

Bericht door Jacco »

Gisteren 7 km gelopen in de intensieve hartslag in mijn geval 143 t/m 151 merk dat ik hier pas inkom vanaf km 5. Mijn gemiddelde hsm was 140 heb voor aanvang start 1 km warm gelopen. Loopt dan echt zo`n beetje op mijn max. tempo. Zie dat mijn tijden niet echt beter worden maar hsm wordt wel lager. Vraag: heb ik mijn max. snelheid bereikt? En is dit verder oké. Moet ik zo doorgaan zodat alleen mijn hsm lager gaat worden in de trainingen die ik nog ga doen.
RunningRob - Sportrusten

Re: Niet in aanbevolen hartslag te komen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hi Jacco,

Ik heb even je resultaten bekeken, maar je traint gewoon te snel. Je geeft aan dat je snelle 10k is 47 minuten. Dat betekent een tempo van 4:42 min/km. Dat doe je al geregeld in je trainingen!
Ik heb gezien dat je je omslagpunt al een keer opnieuw hebt laten bepalen, maar ik zou je adviseren nog wat lager in hartslag te gaan trainen. Ik vermoed dat je nog wat sneller kunt op de 10k, ook gezien je tijden van eerdere marathons. Dus de waarheid ligt denk ik ergens in het midden.

Kun je eens proberen 5 slagen lager in hartslag te gaan trainen en kijken wat je tempo's dan zijn?

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie