Goede dag,
Gisteren in Apeldoorn de Asselronde gelopen (25km) onderdeel van de Midwintermarathon (in de regen). Mijn intensieve marathon hartslag is tot 151.Vanaf 11 km kreeg ik mijn hartslag niet meer onder de 151, veelal rond de 160 (gemiddeld 157), terwijl ik mijn ademhaling op orde had (1:3). Het tempo voelde ook relaxed. Alleen lukte het niet om mijn hartslag omlaag te krijgen. Door de regen wel nat geworden, maar ik heb het niet koud gehad (lange broek, lange mouwen). Vocht en energie waren op orde.
Heb je een verklaring of tip voor mij?
Sportieve groet,
Esther Tuinier
Hoge hartslag ondanks rustige ademhaling
-
Esther Tuinier
- RunningRob - Sportrusten
Re: Hoge hartslag ondanks rustige ademhaling
Hoi Esther,
Je hebt gewoon snel gelopen, dat is de reden dat je hartslag zo hoog was.
Je hebt 6:20 min/km gelopen, je marathontempo zou 6:49 min/km moeten zijn. Dus dat is allemaal volgens het boekje.
ALs ik kijk naar je trainingen dan kloppen je tempo's best goed met de verwachtingen.
Ook is het zo hoe verder je loopt, hoe hoger je hartslag wordt (vandaar dat je ook op een lage en een hoge marathonhartslag traint).
Gedurende de 100 dagen wordt dit nog verder uitgelegd.
Blijde groet,
Rob
Je hebt gewoon snel gelopen, dat is de reden dat je hartslag zo hoog was.
Je hebt 6:20 min/km gelopen, je marathontempo zou 6:49 min/km moeten zijn. Dus dat is allemaal volgens het boekje.
ALs ik kijk naar je trainingen dan kloppen je tempo's best goed met de verwachtingen.
Ook is het zo hoe verder je loopt, hoe hoger je hartslag wordt (vandaar dat je ook op een lage en een hoge marathonhartslag traint).
Gedurende de 100 dagen wordt dit nog verder uitgelegd.
Blijde groet,
Rob