schaafwondjes door hartslagband
-
Lieke.Elands
schaafwondjes door hartslagband
Hallo,
Wellicht heeft er iemand een oplossing: ik heb al verschillende hartslagbanden geprobeerd (loop nu weer gewoon met de Garmin), maar ik krijg altijd schaafwondjes aan de onderkant van waar de band zit op mijn borst. Niet echt fijn als je 4x in de week moet lopen op hartslag...de polshorloge is niet accuraat (zie ik om me heen en heb ik zelf ook uitgeprobeerd), maar met deze schaafwondjes kan ik de training echt niet voortzetten. Pleisters erover heeft geen zin, tijdens het lopen gaan deze los door zweet, schuren van kleding en door druk van de hartslagband erop.
Dus mijn vraag: als de wondjes nu weer dicht zijn: wat kan ik dan het beste doen om dit te voorkomen?
Gr. Lieke
Wellicht heeft er iemand een oplossing: ik heb al verschillende hartslagbanden geprobeerd (loop nu weer gewoon met de Garmin), maar ik krijg altijd schaafwondjes aan de onderkant van waar de band zit op mijn borst. Niet echt fijn als je 4x in de week moet lopen op hartslag...de polshorloge is niet accuraat (zie ik om me heen en heb ik zelf ook uitgeprobeerd), maar met deze schaafwondjes kan ik de training echt niet voortzetten. Pleisters erover heeft geen zin, tijdens het lopen gaan deze los door zweet, schuren van kleding en door druk van de hartslagband erop.
Dus mijn vraag: als de wondjes nu weer dicht zijn: wat kan ik dan het beste doen om dit te voorkomen?
Gr. Lieke
-
corrinewolsheimer
Re: schaafwondjes door hartslagband
je hebt ook bh’s waar je je borstband in kan doen, misschien is dat iets voor jou?
Ik meet hartslag via mn horloge, ben ik heel tevreden over!
Ik meet hartslag via mn horloge, ben ik heel tevreden over!
-
Marieke7323
Hallo Lieke
Ik heb dat ook weleens gehad, Vervelend!
Check even de band strak genoeg zit, als hij schuift, krijg je schuurplekken.
Ik droeg de borstband altijd onder het bh topje, waardoor hij niet kon schuiven.
success
Marieke
Ik heb dat ook weleens gehad, Vervelend!
Check even de band strak genoeg zit, als hij schuift, krijg je schuurplekken.
Ik droeg de borstband altijd onder het bh topje, waardoor hij niet kon schuiven.
success
Marieke
Ik heb dat ook gehad met de polar hartslagband. Met de nwe Garmin nergens meer last van.
Vooral met douchen doet t pijn he. Ms helpt t als je erst wat vaseline smeert.
Succes!
Gr Lianne
Vooral met douchen doet t pijn he. Ms helpt t als je erst wat vaseline smeert.
Succes!
Gr Lianne
-
Lieke.Elands
Dank allemaal! Nuttige tips! 
Ik probeer hem ook onder mn sportbh te houden maar hij schuurt dan nog, dus ik ga op zoek naar de bh waarin de band gestopt kan worden!
Hopelijk kan ik dan de rest volbrengen zonder nieuwe schaafwondjes!
Groetjes Lieke
Ik probeer hem ook onder mn sportbh te houden maar hij schuurt dan nog, dus ik ga op zoek naar de bh waarin de band gestopt kan worden!
Hopelijk kan ik dan de rest volbrengen zonder nieuwe schaafwondjes!
Groetjes Lieke
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Lieke,
Fijn dat er zoveel reacties komen. Polar heeft tegenwoordig een soft hartslagband, de oude, meer hard plastic achtige, konden inderdaad schuren.
Blijde groet,
Rob
Fijn dat er zoveel reacties komen. Polar heeft tegenwoordig een soft hartslagband, de oude, meer hard plastic achtige, konden inderdaad schuren.
Blijde groet,
Rob
-
Paul Boers
Wat mosterd na de maaltijd, maar ik gebruik m'n apple-watch en nooit meer last van zo een irritante hartslagband. Uitgebreid getest tijdens langs fietstochten en het verschil met m'n Garmin is hooguit 1 of 2 "hartslagen". Loopt (en fietst) zoveel fijner.
-
Lieke.Elands
Thnx!
Ik heb ook met de soft band van Decathlon gelopen bv, maar de stiek/band blijft ook dan snijden en die schaafwondjes of die plek is nu eenmaal erg gevoelig na een aantal jaar steeds open schaafplekjes gehad te hebben. Ik ga het eerst proberen met de nieuwe sportbh waarop de band er al in zit en je alleen de sensor er op hoeft te klikken!
Maar ben blij met alle andere opties die jullie geven!
Gr. Lieke
Ik heb ook met de soft band van Decathlon gelopen bv, maar de stiek/band blijft ook dan snijden en die schaafwondjes of die plek is nu eenmaal erg gevoelig na een aantal jaar steeds open schaafplekjes gehad te hebben. Ik ga het eerst proberen met de nieuwe sportbh waarop de band er al in zit en je alleen de sensor er op hoeft te klikken!
Maar ben blij met alle andere opties die jullie geven!
Gr. Lieke
-
Lieke.Elands
Nou dames, ik heb de sportbh met hartslagband uitgeprobeerd vandaag: resultaat: twee blaren!!! heb direct een bericht naar leverancier gestuurd dat dat niet de bedoeling kon zijn en of ik hem alsnog terug kon sturen (nog geen antwoord). Ik raad hem dus niet aan.. (maat en omvang waren goed)
Dus nu toch nog maar wat andere dingen uitproberen en mijn huid even rust geven!
Dus nu toch nog maar wat andere dingen uitproberen en mijn huid even rust geven!
-
Marieke7323
Wat vervelend
Laat de boel goed genezen! Sterkte
Laat de boel goed genezen! Sterkte
Je hebt ook een soort siliconenspul dat je kunt gebruiken. Mijn vriend gebruikt dat, verkopen ze in hardloopwinkels, je hebt blauwe en roze 'flesjes' tegen het schuren. Hij gebruikt dat ook, want ook zo'n zachte band kan schuren, zeker als je veel zweet 
-
Lieke.Elands
Oh dat is echt een toptip!
Ik heb een week niet met hartslagband kunnen lopen omdat de blaren niet herstelden en ik mn huid wide laten herstellen.
Vandaag weer 12 km gedaan, helemaal ingepakt op de tere huid, maar met veel zweten loopt dat echt niet lekker want dan gaat t verband toch weer los. Morgen even langs de hardloopwibinkel dan!
Sportieve groet!
Ik heb een week niet met hartslagband kunnen lopen omdat de blaren niet herstelden en ik mn huid wide laten herstellen.
Vandaag weer 12 km gedaan, helemaal ingepakt op de tere huid, maar met veel zweten loopt dat echt niet lekker want dan gaat t verband toch weer los. Morgen even langs de hardloopwibinkel dan!
Sportieve groet!