Tips gezocht voor goedkope hartslagmeter

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Aerjen
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2019, 14:44

Tips gezocht voor goedkope hartslagmeter

Bericht door Aerjen »

Hoi, ik ben van plan om binnenkort met de marathontraining te starten. Nu nog even lekker op de 10K bezig, maar wil wel al gaan lopen met een hartslagmeter. Net een miskoop gedaan met een tweedehands Mio Fuse: werkte niet goed. Het goedkoopste alternatief dat ik tegen ben gekomen is de Garmin Forerunner 35 van ongeveer €100,- Hebben jullie tips voor iets dat wat meer budgetvriendelijk is? Ik hoef geen toeters en bellen. Gewoon een fijne hartslagmeter voor bij het programma. Mooi meegenomen als ik iets kan connecten met mijn iPhone. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Tips gezocht voor goedkope hartslagmeter

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Als je voor hartslagmeter gaat, die ook GPS aan boord heeft, heb je ze niet onder de 100 euro. En GPS is toch wel handig omdat je dan kan zien hoe ver je hebt getraind. Hartslagmeting via de pols is best een knap kunstje, dus hier zou ik niet goedkoper proberen.

En alle gerenommeerde merken hebben een app voor je iPhone, dat zal het probleem niet zijn. ;)

Je kan eventueel alleen een hartslagborstband kopen, die kun je aan je iPhone koppelen. Een Polar heb je dan voor max. 60 euro. En de app van Polar is gratis.

Met blijde groet,
Rob
Aerjen
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2019, 14:44

Re: Tips gezocht voor goedkope hartslagmeter

Bericht door Aerjen »

Ha Rob,

Bedankt voor de tip! Op zich hoeft er niet per se GPS bij, aangezien ik mijn telefoon standaard mee heb en daar gebruik ik de Runkeeper app. Zo'n band rond de borst vind ik wat onprettig voelen (in het verleden wel eens mee getraind). Weet je of, wanneer GPS niet nodig is, er wel goedkopere hartslagmeters voor aan de pols zijn? Anders denk ik dat ik een goede tweedehands Polar of Garmin op marktplaats moet zoeken.

Groeten,

Aerjen
mrgrtbns
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 okt 2019, 18:37

Re: Tips gezocht voor goedkope hartslagmeter

Bericht door mrgrtbns »

Heb je een priveberichtje gestuurd :)
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Tips gezocht voor goedkope hartslagmeter

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Er zijn twee opties (afgezien van een tweedehands):

Een activity tracker, ik zie bijvoorbeeld een Fitbit voor 90 euro bij Coolblue, maar ik moet zeggen dat ik hier geen ervaring mee hebben. Maar ook hier zit je al gauw boven de 100 euro.
Toch een band, maar dan een optische, een Polar OH1 kun je bijvoorbeeld ook om je arm dragen. Deze heb je nieuw voor 80 euro.

Je zou ook een "tweedekans" kunnen proberen. Dit zijn nieuwe apparaten die terug gestuurd zijn naar de webwinkel en daarom goedkoper worden aangeboden.

En misschien is er een lezer in de koffiehoek die een hartslagmeter over heeft....

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie