30 dagen ademprogramma klaar

Spikepuntje
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2019, 11:29

30 dagen ademprogramma klaar

Bericht door Spikepuntje »

Klaar? Ja met het 30 dagen programma wel. Maar nu zien vol te houden, want hoewel ik het moeilijk vind concreet te zijn wat hij mij heeft gebracht, ik heb het gevoel dat het goed voor me is. Ik vind het wel pittig om er een half uur eerder voor op te staan (06:00). Maar na de oefeningen plus koud! douchen voel ik me best wel energiek, ondanks minder slaap.
Koen en ik delen een grote hobby nl hardlopen. Hobby is voor mij eigenlijk niet het woord, ik ben hardloper, zonder hardlopen ben ik niet mezelf.
Ik ben fan van lange duurlopen in het weekend, in het bos duinen en strand. Tot wel 3 uur of nog iets langer. Ook zonder ontbijt. En daarna een duik in zee. O wat smaakt het ontbijt daarna lekker (vooral in de zomer met uitzicht op zee). Dit deed ik allemaal al voor deze cursus.
Maar toeval of niet, tijdens de cursus liep ik verder dan ik ooit liep, mijn eerste ultra trail (47 k). En de week erna weer 30 + 20 in het weekend. Sommige rustige stukken met neus ademhaling. En ook: als ik merk dat het lopen niet goed / lekker gaat, laat ik het los en breek ik de training af, dat vond ik vroeger verschrikkelijk.
Op het werk had ik vaak en veel stress. Ik heb voorzichtig het idee dat dat sinds deze cursus ietsje beter gaat, hoewel het denk ik te vroeg is om al harde conclusies te trekken. Ik doe af en toe de adem oefening als ik merk dat ik stress of gejaagdheid voel.
Ook bepaalde oefeningen die ik dagelijks doe voor onderhoud lichaam en vooral rug zijn goed te combineren met de adem oefeningen. Bijv holle rug bolle rug: adem in tijdens hol maken rug, adem uit tijdens bol maken rug en hou die positie even vast (pauze). Dat voelt erg prettig.
Ik heb de boeken nog niet uit maar ga ze zeker lezen. Tien dagen stil al uit en boeide mij heel erg. Nu bezig in koud kunstje. Ik wil de boeken ook op papier hebben als naslag, dat vind ik toch prettiger want ik wil vaak even nog iets nalezen als ik er over nadenk. Ik had de bundel aanbieding al besteld, toevallig vallen ze net een half uurtje geleden op de mat.
Ik ga zeker proberen hier mee door te gaan, en er valt ook nog veel te leren.
Benieuwd wat het me op de langere termijn gaat brengen!
Groet, en hopelijk zie ik je eens op een trail of andere loop!
Plaats reactie