30 dagen afgerond - wat het mij heeft gebracht

LBB
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2019, 15:50

30 dagen afgerond - wat het mij heeft gebracht

Bericht door LBB »

Ik begon aan dit programma zonder er veel over te weten. Ik had bij yoga gemerkt hoe prettig ik een ademhalingsoefening daar vond, en mijn zus tipte me toen over dit programma. De eerste dagen deed ik de oefeningen een beetje waar het paste, ergens eind van de middag of net voor het slapen. Ik werd ook gegrepen door het boek ‘10 dagens stil’ en las dit stukje bij beetje uit, en las toen verder in ‘Verademing’.

Ik vond het heel fascinerend om meer te leren over de wisselwerking tussen ademhaling, hartslag en stress. Maar het werkelijke toepassen en ervaren was nog veel fascinerender. Ik merkte dat ik tijdens een pittige vergadering de stress kon laten afvloeien door even mijn uitademing te vertragen en hierop te focussen. Ik merkte dat ik gelijkmoediger werd en me minder gejaagd voelde. Toen ik eind 20 was en wat trouwer yoga deed wist ik dit eigenlijk ook al: als ik eens een week oversloeg zat ik mezelf veel meer in de weg. Maar nu (eind 40) legde ik pas echt de link: dat ik mijn brein altijd een beetje tem met de begin- en eindontspanning bij de yogales. En dat je hier veel gerichter mee aan de slag kunt.

Halverwege mijn maand had ik een buitenkansje: manlief moest een paar dagen op reis. Toen had ik dus de ruimte om met een ochtendroutine te experimenteren. Vroeg de wekker, even tandenpoetsen en water drinken om wakker te worden, en dan in alle rust de volle 20 minuten. Wow! Zoals Koen al aangaf heb je dan de hele dag die basisrust. Ik merkte echt duidelijk verschil. Ik ben toen maar gauw een hoek in ons rommelkamertje gaan uitmesten en een meditatiekussen gaan kopen, zodat ik nu een plek heb om ongestoord de dag te starten.

Ik hoop dat ik, nu de ondersteuning van het programma ten einde is, het volhoud om zelf door te gaan. Hopelijk word ik er ook beter in om me te concentreren, want mijn gedachten dwalen nog steeds veel af. Ik ga in elk geval Verademing uitlezen en eens kijken of er andere apps, boeken of video’s zijn die me verder kunnen inspireren richting meditatie, ademhaling en mindfulness. Mocht iemand hier tips voor hebben, dan zijn deze welkom!

Koen, heel erg bedankt. De dagelijkse video’s waren voor mij precies goed, en er zat een mooie opbouw in het programma. Ik had nooit gedacht dat ik hier binnen 30 dagen al zo ver mee zou komen.
Plaats reactie