Huh? Hartslag in rust gaat langzaam omhoog?

Plaats reactie
Angele

Huh? Hartslag in rust gaat langzaam omhoog?

Bericht door Angele »

Hoi hoi,

Vandaag 23 dagen onderweg met sportrusten. Wat mij een beetje verontrust is waarom nu juist mijn hartslag gemiddelde in rust gestaag omhoog gaat? Om het te meten draag ik een fitbit. Als ik terug kijk naar de afgelopen jaren zitten er wel vaker pieken en dalen in. En nu gaat hij ondanks alle ademhalingsoefeningen alleen maar omhoog van gemiddeld 54 naar 64. Hoe kan dit?

Thanks alvast voor je reactie.

Angѐle :D
RunningRob - Sportrusten

Re: Huh? Hartslag in rust gaat langzaam omhoog?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Angèle,
Angele schreef: 26 nov 2019, 07:56 Wat mij een beetje verontrust is waarom nu juist mijn hartslag gemiddelde in rust gestaag omhoog gaat?
Is dat tijdens een ademhalingsoefening of bedoel je gewoon gedurende de dag?

Blijde groet,
Rob
Angele

Bericht door Angele »

Dat is gedurende de dag Rob. Las vandaag dat deze hartslag in rust niet persé omlaag gaat door sportrusten.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Angèle,

Allereerst: een rusthartslag van 54 tot 64 is heel netjes. Je rusthartslag gaat inderdaad niet perse omlaag door ademhalingsoefeningen. Je rusthartslag gaat omlaag door sporten. Maar als je al regelmatig sportte voordat je aan Sportrusten begon kan het best zijn dat je niets merkt aan je rusthartslag of dat je rusthartslag maar weinig daalt.

Je rusthartslag kan wel variëren gedurende de dag. Bij de meeste mensen gaat de rusthartslag omlaag gedurende de dag maar het kan ook andersom, zoals bij jou. Ik heb even de logs van mijn eigen hartslag bekeken en ik denk een dalende lijn te zien gedurende de dag, maar ik vind dit lastig te zien ook omdat iedere dag er natuurlijk anders uit ziet wat activiteit betreft.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie