Mont Ventoux

Plaats reactie
els
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jul 2015, 20:21

Mont Ventoux

Bericht door els »

Volgend jaar juni ga ik voor een goed doel (Join4energy) de Mont Ventoux op "hard"lopen. Ik heb dit 2x eerder gedaan en heb dit deels op de loopband getraind. De langste training op de loopband was 2 uur. Behoorlijk saai, maar zo kun je wel redelijk een helling trainen.
Heeft iemand ervaring met het sportrusten schema voor een bergloop? De tijd is niet belangrijk, maar ik wil het graag blessureloos doen en vooral de kuiten hebben het flink te verduren tijdens het bergop lopen. Andere tips zijn ook van harte welkom.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/reacties!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Mont Ventoux

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Els,
Ik moet voor mijn werk regelmatig op pad naar het buitenland, en kom dan vaak in gebieden die niet zo vlak zijn als Nederland. Dan loop ik puur op de hartslag uit het sportrusten schema. Dus bergop langzaam en bergaf snel. Het is niet helemaal vol te houden want soms is het zo steil dat je jezelf voorbij loopt. Maar op een loopband ga je denk ik alleen bergop?
Voor je kuiten zou je een krachtoefening kunnen doen op de dagen dat je niet loopt om je pezen en kuitspieren sterker te maken. Hier een linkje naar een site waar deze wordt uitgelegd. http://www.fysioplein.nl/nl/oefeningen/detail/310/416
De oefening doe je dus voor je linker en je rechterbeen, en een keer met gestrekt been (zoals op het plaatje) en gebogen been, zodat je beide kuitspieren traint. Let op dat het geen pijn mag doen, dan ga je te ver. 3x10 keer per been / kuitspier, dus in totaal 4 x 3 x 10.
Heb je hier wat aan?
Succes!
Rob
els
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jul 2015, 20:21

Re: Mont Ventoux

Bericht door els »

Hallo Rob,
Op de loopband is inderdaad alleen bergop, maar dat wordt het op de Ventoux ook. Ik mag met de bus naar beneden (gelukkig).
Bedankt voor de link, daar ga ik zeker wat mee doen. De 1e oefening ken ik en doe ik soms al wel, maar de andere zijn nieuw voor me. Nogmaals bedankt!
Groet, Els
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Mont Ventoux

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Graag gedaan en succes!
Rob
Plaats reactie