hebben jullie tips voor apps om hartslag in rust te meten met Polar H7 Bluetooth

Plaats reactie
BS
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2019, 11:41

hebben jullie tips voor apps om hartslag in rust te meten met Polar H7 Bluetooth

Bericht door BS »

Hoi,

Een vraag.

Ik ben vandaag gestart met het 30 dagen tem je brein programma.

Ik heb een Polar H7 Bluetooth hartslagmeter. Om hartslag in rust te meten heb ik nu de Polar Beat app gebruikt en categorie overig outdoor gekozen. De Polar Beat app is eigenlijk bedoeld om tijdens sporten je prestaties te meten en sluit daarom minder aan bij het 30 dagen programma. De app geeft b.v. in de samenvatting de gemiddelde hartslag en de maximum hartslag aan (en dan mist dus de laagst gemeten hartslag).

Weten jullie of er apps zijn die beter aansluiten bij het meten en bijhouden van hartslag in rust en bij meditatie?

Zelf heb ik al de app HeartRate+ Pro. Maar die geeft alleen indirect (in een grafiekje) het verloop van je hartslag aan.

Dank alvast voor jullie reactie.
Beatrijs
annemarieke
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2019, 23:27

Re: hebben jullie tips voor apps om hartslag in rust te meten met Polar H7 Bluetooth

Bericht door annemarieke »

Hoi
Daar ben ik ook benieuwd naar
janines
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:52

Re: hebben jullie tips voor apps om hartslag in rust te meten met Polar H7 Bluetooth

Bericht door janines »

Hoi,
Ik liep tegen hetzelfde punt aan bij mijn Polar. Ik zag in een van de eerste dagen (dag 1 meen ik) vh Tem je Brein programma in een filmpje van Koen dat hij aangeeft dat een saturatiemeter handiger is. De app's, vertelt hij, zijn te wisselend in de metingen. De saturatiemeter bevalt prima. Makkelijk direkt bij het wakker worden liggend in bed, te gebruiken. Geen gedoe met borstband omdoen.
2 min. de hartslag volgen, de laagste onthouden. Ideaal.
Groetjes, Janine
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: hebben jullie tips voor apps om hartslag in rust te meten met Polar H7 Bluetooth

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Een saturatiemeter is een prima oplossing om op een vast tijdstip van de dag snel je hartslag te bepalen, zeker als je geen hartslagmeter hebt die permanent meet. Ik heb er ook één op mijn nachtkastje liggen.

Even terugkomende op het Polar verhaal: zijn je gegeven niet in Polar flow op te roepen?
https://flow.polar.com/

Want hier wordt wel de laagste hartslag weergegeven.

Overigens heb ik zelf wel gemerkt dat de methode van Janine een meer constant getal oplevert, over een lagere periode gezien, dan iedere dag de laagste hartslag te pakken uit een continue meting.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie