Halve van Amsterdam

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Ekegoranje
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2019, 19:51

Halve van Amsterdam

Bericht door Ekegoranje »

Na alle heerlijke trainingen, waarbij de een beter ging dan de ander uiteraard, maar ik uiteindelijk wel steeds sneller werd en mijn hartslag beter onder controle kreeg, moest het toch gaan lukken gisteren zou je zeggen. Zelf wel wat zenuwen over het stuk na de 1e 10 kilometer. Zou ik dat ook nog steeds kunnen, want dat had ik al heel lang niet meer gedaan door het schema.
In de ochtend, na een wat rusteloze nacht, door de zenuwen, toch een lage rusthartslag.
Ontbeten zoals anders, niet teveel gekke dingen gedaan, nog wat eten mee voor voor de loop en op naar Amsterdam.
In het startvak ademhalingsoefeningen, maar ik kwam ook bekenden tegen, dus rustharslag voor de start was niet heel laag. Toen van start. Het begin ging aardig, hartslag ging alleen wel heel snel omhoog en kreeg ik al meteen niet meer echt naar beneden. Toch tempo verlaagd en door. Na 9/10 km werd ik opeens erg misselijk en helaas is deze misselijkheid ook niet meer weggegaan. Daarnaast kreeg ik bij 15 km vreselijk last van mijn benen; het gevoel alsof ik ze niet meer helemaal onder controle had. Ondanks de oppeppende mantra in mijn hoofd dat ik het wel ging redden en dat ik het kon, werd het een zware tocht richting het Olympisch stadion.
Ik finishte absoluut niet in de tijd die ik bedacht had, voelde me vreselijk na afloop en nu de dag later, kan ik amper lopen.
Op naar een volgende keer, maar nu maar eerst even herstellen.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Halve van Amsterdam

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Allereerst gefeliciteerd met je prestatie! Het is misschien niet helemaal zo gegaan als dat je verwacht had, je hebt hem toch uitgelopen! ;)

Heb je nog een verklaring kunnen vinden? Ontluikende ziekte bijvoorbeeld?

Als we nog wat kunnen betekenen hoor ik het graag!
Sterkte met je herstel.
Rob
Ekegoranje
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2019, 19:51

Re: Halve van Amsterdam

Bericht door Ekegoranje »

Hallo Rob,

Dank je wel voor je reactie. Geen griep onder de leden.
Ik ben bang dat het schema voor mij niet zo geschikt blijkt te zijn.

Alle trainingen heb ik gedaan en ik voelde ook echt dat ik er beter door werd. Mijn rusthartslag is veel lager geworden, mijn hartslag in de trainingen gingen beter (niet altijd, maar meestal wel). Ik begon eraan omdat ik erin geloofde en omdat ik wilde trainen zonder blessures. Dat is helemaal gelukt. Ik heb totaal geen last gehad van mijn achillespezen. Ook nu, twee dagen na Amsterdam, gaat het goed met mijn achillespezen. Alleen de spierpijn in mijn bovenbenen is niet te harden en verder heb ik ongelofelijke last van mijn heupen. Ik kreeg dat al onderweg. Zou het toch niet zo kunnen zijn, dat mijn benen (spieren en aanhechtingen) meer baat hebben bij een langzamere opbouw naar meer kilometers en dat ze hier zondag nogal van zijn geschrokken? Ik heb twee keer eerder een halve marathon gelopen en deze reactie heb ik nog niet eerder gehad.
Ik vind het wel erg jammer, want de weg naar de halve marathon voelde zo goed dank zij jullie trainingen. Ik heb dan ook geen trots gevoel dat ik hem heb uitgelopen.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Halve van Amsterdam

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Ik ben nog niet overtuigd dat het schema niets voor je is ;)

Kan het niet zo zijn dat door je misselijkheid je minder gefocust hebt gelopen?
Problemen met heupen en knieën zijn vaak een techniek probleem, en het kan natuurlijk heel goed dat je door je misselijkheid wat verkrampt bent gaan lopen en dat daardoor de problemen zijn ontstaan. Dat verklaard ook je langdurige spierpijn. ;)

Blijde groet,
Rob
Ekegoranje
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2019, 19:51

Re: Halve van Amsterdam

Bericht door Ekegoranje »

Beste Rob,
Dat zou inderdaad ook een goede verklaring kunnen zijn. De focus was wel weg grotendeels! Misschien toch nogmaals met jullie schema proberen, want de resultaten in de trainingen gaven echt duidelijke verbeteringen en ook mijn rusthartslag is enorm gedaald. Je merkt, ik twijfel ;)
Plaats reactie