mijn eerste marathon in Chicago

Plaats reactie
MariaMonden
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2018, 20:09

mijn eerste marathon in Chicago

Bericht door MariaMonden »

Wat.Een.Feest!

Ik ben vandaag teruggekomen uit Chicago en ben ontzettend aan het nagenieten van mijn eerste marathon afgelopen zondag.
Ik stond samen met Wouter rond 7:30 in het startvak en rond 8:15u gingen we van start.
Ik kreeg voor de start nog een compliment van een andere loper die mij er zo relaxed uit vond zien. En dat was ik ook! Ik had er zin in, voelde mij goed en goed voorbereid.
Een ademhalingsoefening voor de start en gaan!

De eerste 25 km in mijn lage marathonhartslag gelopen, goed om mij heen gekeken, mij bewust ingehouden, een foto gemaakt bij het 14km punt en 2x een dixi in om te plassen. Alle waterpunten aangegrepen om wat water te drinken.
Daarna mocht mn hartslag wat omhoog, gelukkig maar want dat deed hij al. Mijn hartslag loslaten vanaf km 30 was niet moeilijk, mijn hartslag ging niet echt meer omhoog.
Maar ook mijn tempo ging niet echt omhoog. Ik ben redelijk vlak blijven lopen. Toen mijn benen rond het 35km punt zwaarder werden, wilde ik juist sneller doorlopen.
Vanaf kilometer 39 werd het aftellen. Wouter liep nog steeds naast mij of iets voor mij, zodat ik mij op hem kon focussen.
Bij de laatste 3 waterpunten ging hij water voor mij halen, zodat ik gefocust door kon lopen.
In 4:58 kwam ik lachend over de finish.
I DID IT

Geen wandelingen, geen man, geen hamer, geen kramp .. alleen maar plezier!

Ik ga nog lang nagenieten, ik ga nieuwe plannen maken!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: mijn eerste marathon in Chicago

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dank voor je mooie verslag! Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Super! :D :D

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie