trainen voor halve marathon, nog herstellende van burnout

Plaats reactie
Wilma33
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2019, 15:49

trainen voor halve marathon, nog herstellende van burnout

Bericht door Wilma33 »

Hallo,

Ik ben nog herstellende van een burn-out. Best heftig geweest gedurende langere tijd, maar heb alweer zo'n 2 maanden het gevoel dat ik weer beter ben, maar nog wat aan moet sterken. De komende maanden ga ik ook mijn werk weer verder uitbreiden. Daarnaast wil ik graag gaan trainen voor een halve marathon, misschien met het programma van Sportrusten, maar twijfel of dit wijsheid is. Mijn slaap is nog wisselvallig (wel redelijk stabiel rond de 5 a 6 uur). Sinds een paar dagen heb ik een sporthorloge die ook slaapherstel meet, en hierin zie ik dat de kwaliteit van m'n slaap wel (redelijk) goed is. Ik wil sowieso wel echt rustig aan gaan trainen. Kunnen jullie me hierin adviseren? Of wellicht dat de koffiehoek niet de goede plek is om deze vraag te stellen, dan hoor ik dat ook graag :)

Groeten,
Wilma
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: trainen voor halve marathon, nog herstellende van burnout

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Wilma,

Ik zou sowieso het boek Verademing even gaan lezen, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Daar staan tips in die je herstel hopelijk kunnen versnellen.
Wat betreft het hardlopen. Wat is je niveau? Moet je bij nul beginnen of heb je al enige loopervaring?

Ik hoor graag van je.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie