150/200 dagen?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
jeroendevries

150/200 dagen?

Bericht door jeroendevries »

Beste,

Ik ben nu op dag 84 van mijn 100 dagen voor de marathon van Amsterdam. Dit wordt mijn tweede marathon en mijn eerste met het 100 dagen programma. Hoewel ik mijn prestaties nog wat vind schommelen voel ik me wel fitter en minder fysiek moe dan mijn vorige trainingsschema waarin ik duurlopen van 35km moest lopen. Dit maakt dat ik alweer zit te fantaseren over de volgende marathon namelijk New York :o ! Omdat ik hier ruim de tijd voor wil gaan nemen en in de tussentijd niet nog een marathon wil doen vroeg ik mij af of ik het 100 dagen programma ook 150 of 200 dagen kan maken? Of zou dit zinloos zijn en moet ik lekker blijven lopen tot aan 100 dagen voor november 2020 en dan starten met het programma. Ben heel benieuwd of iemand hier antwoord heeft op deze misschien wel domme vraag.

Fijn weekend!

Jeroen

Jeroen
RunningRob - Sportrusten

Re: 150/200 dagen?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jeroen,

In de periode dat je niet specifiek traint voor de (halve) marathon kun je het beste 3 of 4 keer in de week trainen in verschillende hartslag zones.
Dus: 1x in D3, 1 of 2 keer in D2 en een keer vogels kijken.

Als je zorgt dat je minimaal 25km per week traint dan start je weer optimaal aan een volgende 100 dagen programma voor de marathon.

Verder is het goed om af en toe (1 keer per 3 weken) echt voluit te gaan. Dit kan bijvoorbeeld een 10km voluit zijn of een interval training waarbij je de snelle stukken zo snel mogelijk doet.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie