Berlijn 2019

Plaats reactie
mathis
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2019, 12:13

Berlijn 2019

Bericht door mathis »

Hey hoi,

even een berichtje over mijn marathon van afgelopen zondag in Berlijn. Mijn allereerste en via het programma van sportrusten getraind. Ik ben 41, heb mijn leven lang gevoetbald en ben net met hardlopen begonnen. Door mijn eigen zaak weinig tijd voor lange duurlopen dus dit programma sluit goed aan op mijn wensen. Daarbij ben ik dol op experimenten.

Ik heb zo'n 75% van de trainingen gedaan, dus had voor mijn gevoel te veel gesmokkeld. Beetje nerveus dus, daarzo.

Mijn marathon hartslag bleek 142 en mijn gedachte was hier zo lang mogelijk op te lopen. Dit duurde zo'n 7 km.
Uiteindlijk heb ik tussen 7km en 35 km op een hartslag tussen de 149 en 159 gelopen en dit ging prima. Liep op een schema van 4 uur.

Het was een psychische strijd tussen de pacers die met vlaggen van 4:00 zo'n 300 meter voor me liepen en mijn hartslag waaraan ik trouw wilde blijven. Elke keer als ik aanzette om naar de vlaggen te lopen, ging ik in het rood (>160) en dus wilde ik wachten tot zo'n 5 km voor de finish om te knallen.

Toen het moment kwam dat ik in het rood wilde gaan lopen naar de vlaggen toe zeiden mijn benen "nee!" en heb ik de laatste 7km naar de finished geharkt. Ik heb de tijd toen laten varen en naar mijn lichaam geluisterd. UIteindelijk een tijd van 4:06:58 gefinished.

Erg tevreden en genoeg ruimte voor verbetering in de toekomst!

gr Mathis
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Berlijn 2019

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Mathis,

Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Hulde! :D :D
Dank voor je mooie verslag!

Blijde groet,
Rob
WR707
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2019, 22:13

Re: Berlijn 2019

Bericht door WR707 »

Mooie tijd! Gefeliciteerd!!

Ook ik heb Berlijn gelopen...... voorbereiding ging niet geheel soepeltjes...... hamstring problemen.... een nee te horen gekregen van manueel therapeut.... maar ja ik leefde er al een jaar naar toe! Ik loop voor KiKa! Dit wil en kan ik niet laten schieten dacht ik.
Ook ietwat gesmokkeld met het schema, wat meer rust genomen. Tijd van 4 uur 5 min uit mijn hoofd gezet en focus was genieten en uitlopen.
Planning was lage hartslag en rustig naar de finish!
Lage hartslag van 137 heb ik 3 km volgehouden! Kreeg ‘m daarna niet meer omlaag ... heb vervolgens van km 3 tot aan 42 op hartslag 148 gelopen. Zelfs tot aan 28 aan één stuk door. Door regen kreeg ik last van kou wat resulteerde in stukjes lopen, mijn bovenbenen hadden het even zwaar. Ik finishte uiteindelijk in 4:36!
Laatste 12 km had ik het zwaar, maar mentaal zit het wel snor denk ik zo. Voor nu ben ik blij en trots en ga zeker voor nog een marathon met sportrust schema!
Rotterdam HERE I COME!!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Berlijn 2019

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Wendy,

Gefeliciteerd met je prestatie! Zeker na zo'n voorbereiding! :D
Ik ben blij dat je er zo positief in staat!

Op naar Rotterdam!

Groet,
Rob
Plaats reactie