Oververmoeid

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Puck

Oververmoeid

Bericht door Puck »

Hi Rob/ Koen,
Enkele weken geleden heb ik mijn snelste 10km aangepast (deze was sneller), maar ik merk sindsdien dat ik vermoeider ben na het lopen. Ik heb daarnaast een aantal zeer hectische weken gehad in mijn prive leven, wat ook veel energie heeft gekost. Ik heb daardoor veel minder geslapen dan normaal en ook gedurende 2 weken minder eetlust gehad. Vanmorgen heb ik met moeite 14 km gelopen. Na de trainingen voel ik mijn spieren en ben echt vermoeid. Mijn rusthartslag is wel wat hoger dan normaal. Over 3 weken is de marathon van Amsterdam (mijn trainingsdoel). Is het een idee dat ik mijn 10km tijd weer terug zet, zodat ik langzamer ga trainen? Dat ik wat later over de finish kom, dat maakt mij niet echt uit. Het gaat er mij om dat ik die finish haal. Ik hoor het graag als je nog tips hebt!

Groet, Puck
Christiaanjanssen

Re: Oververmoeid

Bericht door Christiaanjanssen »

Ik ben Koen wel niet, maar ik zou zeggen "pas je tempo aan voor de komende weken en ga genieten van Amsterdam." Misschien wordt het niet je gewenste tijd, maar mijn ervaring is dat lekker lopen en de finish halen zonder blessures wel erg prettig is.
Succes de komende weken en straks genieten van start en finish in het Olympisch Stadion.

Christiaan
Puck

Bericht door Puck »

Dank Christiaan, en je hebt ook helemaal gelijk! Als ik mijn tempo aanpas, dan wordt het minder "moeten" en dan kan ik weer gaan genieten van het hardlopen. De rest komt dan vanzelf wel. Dank voor je reactie, dat helpt echt!

Groet, Puck
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Puck,

Excuus voor de trage reactie, ook aan deze kant is het erg druk geweest de laatste tijd waardoor we wat achter lopen bij het beantwoorden van de berichten. Maar het bericht van Christiaan is een prima antwoord.

Het is ook niet erg om eens een training over te slaan als je merkt dat je rusthartslag hoger is dan normaal, of als je merkt dat je vermoeid bent.

Succes!
Rob
Puck

Bericht door Puck »

Dank Rob! Ik heb inderdaad enkele trainingen wat rustiger aan gedaan en ik voel me al beter, minder vermoeid. Het gaat vast goed komen de 20e!
Plaats reactie