Hallo Rob,
Ik zou graag iets sneller willen lopen, mijn doel is de 1/2 marathon te lopen rond de 2:20 (9km/u dus 6:40min/km gemiddeld)
Beide trainingen op halve marathon tempo (laag 132-140 en hoog 137-145) gaan heel gemakkelijk terwijl sommigen hier het als zwaar ervaren. Mijn intensieve training loop ik al iets sneller (dat had je me al eerder geadviseerd)
Ik heb nog geen snelle 10km gelopen omdat deze beide in een zeer warme week vielen, mijn snelste tijd op de 5km dit jaar is 27:15
Zou je eens naar mijn trainingen willen kijken, want ik kijk nu wel erg vaak vogeltjes voor mn gevoel.
(Het verloop is wat grillig misschien door de warmte, maandenlang blaasontsteking en antibiotica en MS)
Bedankt,
Iets sneller
- RunningRob - Sportrusten
Re: Iets sneller
Hoi Saskia,
Bij een 10km van 58 minuten verwachten we een halve marathon in 2h18, dus 2h20 is zeker haalbaar.
2h18 is 6:31min/km. Als ik kijk naar je trainingen dan zit je daar meestal onder. Dus je mag wel wat hoger in hartslag trainen.
Kun je alle trainingen eens 5 slagen hoger lopen dan je nu doet?
En de intensieve mag lekker intensief
Blijde groet,
Rob
Bij een 10km van 58 minuten verwachten we een halve marathon in 2h18, dus 2h20 is zeker haalbaar.
2h18 is 6:31min/km. Als ik kijk naar je trainingen dan zit je daar meestal onder. Dus je mag wel wat hoger in hartslag trainen.
Kun je alle trainingen eens 5 slagen hoger lopen dan je nu doet?
En de intensieve mag lekker intensief
Blijde groet,
Rob
Re: Iets sneller
Dank je Rob!
Vandaag intensieve training gelopen, 5km en het werd bijna een PR (op 2 seconden na) dus dat gaat in ieder geval lekker.
Ik ga 5 slagen bij de overige trainingen optellen
Vandaag intensieve training gelopen, 5km en het werd bijna een PR (op 2 seconden na) dus dat gaat in ieder geval lekker.
Ik ga 5 slagen bij de overige trainingen optellen