afwijken schema
-
Harm Siebrand
afwijken schema
Ik zit in week 6 van de 100 dagen voor de Berlijn Marathon. Ik volg het schema van de 100 dagen en ben erg blij met het boek. Ik heb echter niet eerder een marathon gelopen en om mij heen (Atletiekvereniging Aquilo Winschoten) lopen anderen langere afstanden dan 14k. Sommigen hebben een schema waarbij ze regelmatig meer dan 20 en soms meer dan 30k lopen. Ik vraag me dan af of het sportrustenschema voldoende is en of ik tussendoor ook een langere duurloop kan doen. 31 augustus is er nl de "Monnikentocht" deze is 35 k en een aantal lopers (die ook naar Berlijn gaan) vragen of ik dan meeloop. Is het een goed idee om dit te doen? Het is voor mij wellicht een soort test om te ontdekken in hoeverre ik dat kan. Graag ontvang ik hierover advies. Mijn leeftijd is 65 jaar. Vriendelijke groet, Harm Siebrand.
- RunningRob - Sportrusten
Re: afwijken schema
Hoi Harm,
Als je gevoel zegt dat je dit aankunt doen! Zorg wel dat je goed uitgerust aan de start staat, dus train de dagen ervoor niet.
Na de Monnikenloop kun je aan je rusthartslag zien dat je weer hersteld bent om de trainingen weer op te pakken.
Succes!
Rob
Als je gevoel zegt dat je dit aankunt doen! Zorg wel dat je goed uitgerust aan de start staat, dus train de dagen ervoor niet.
Na de Monnikenloop kun je aan je rusthartslag zien dat je weer hersteld bent om de trainingen weer op te pakken.
Succes!
Rob
-
Harm Siebrand
Re: afwijken schema
Dag Rob,
Hartelijk dank, ik ga het doen. Kijken en ervaren hoe het gaat.
vr.groet,
Harm
Hartelijk dank, ik ga het doen. Kijken en ervaren hoe het gaat.
vr.groet,
Harm