Ik heb een vraag met betrekking op het vogeltjes kijken. Hier dacht ik van de week ineens aan tijdens mijn andere trainingen. Ik heb nl op de maandag een krachttraining staan (vogeltjes kijken), dinsdag interval op atletiek (intensief) donderdag doe ik dan een MHLaag training en zondag dus de MHhoog training. Maar ik bedacht mij ineens dat ik dan eigenlijk kwa lopen helemaal geen KM's maakt in een lekkere "vogeltjes kijk" tempo! En deze doe ik toch ook wel erg graag hahahaha
Doe ik het nu wel goed? of moet ik nu toch nog iets in mijn schema gaan aanpassen?
Verder vraag ik mij ook het volgende nog af. Ik ben nu enige tijd (6weken) met het schema bezig en op zich gaat het goed. Ik voeg bij een training waarop aangegeven wordt dat ik bijv. 7K moet lopen tussen de 146 en 152 altijd 1 of 2K inlopen toe (en uiteraard ook uitlopen) zodat ik langzaam naar het hartslag toe te kan lopen. (dus ik loop altijd meer Km als aangegeven). Is dit nu de bedoeling, of toch niet?
Ook merk ik dat ik dus in het begin altijd iets sneller loop kwa tijd, en dat voelt dan ook lekker, als tegen het eind wat dan uiteindelijk weer soort van zwaar aanvoelt. Eigenlijk moet je toch voor het mooie (zeker in een wedstrijd) een negatieve split moet lopen ipv een positieve?
(Nu had ik van de week wel wind tegen waardoor ik in tempo zakte en mijn hartslag waarschijnlijk iets verhoogde).
Ook merk ik dat ik zowel in mijn MHhoog training dezelfde snelheid haalt als in mijn MHlaag training. Ik blijf nl rond die 5min/km hangen.
(misschien wil ik wel te snel resultaat
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groetjes,
Natasja