Omslagpunt training
Omslagpunt training
Zaterdag staat er voor mij een 4km training op mn omslagpunt. Normaliter train ik altijd zonder te ontbijten op zaterdag. Is dit raadzaam bij deze training?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Omslagpunt training
Hoi Dries,
Ik zie geen bezwaar. Ik loop ook wel regelmatig 's ochtends, en pas hier mijn schema niet op aan. Ik heb nog geen negatieve ervaringen meegemaakt en kan ook niet bedenken waarom je niet een intensieve training zou mogen volgen op een lege maag.
Blijde groet,
Rob
Ik zie geen bezwaar. Ik loop ook wel regelmatig 's ochtends, en pas hier mijn schema niet op aan. Ik heb nog geen negatieve ervaringen meegemaakt en kan ook niet bedenken waarom je niet een intensieve training zou mogen volgen op een lege maag.
Blijde groet,
Rob
Ik heb (alweer) een vraag: ik zie hier dat Dries een training loopt op zijn omslagpunt. Mijn trainingen zijn met een veel lagere hartslag, ik kom niet eens in de buurt van mijn omslagpunt. De maximale hartslagzone in mijn schema is voor mij 138-146 (morgen 4km) en mijn omslagpunt 162.
Tot nu toe vond ik de trainingen best makkelijk (en langzaam) of word ik vanzelf sneller op lage hartslag.
Tot nu toe vond ik de trainingen best makkelijk (en langzaam) of word ik vanzelf sneller op lage hartslag.
Met al die zware omslagpunt trainingen krijg ik toch wat last van mn hamstrings. Is dit normaal of zijn de trainingen dan toch te zwaar voor mijn lichaam.
Dat heeft te maken met je 10km tijd. Des te sneller die is, des te dichter je trainingen bij je omslagpunt liggen. Ik heb er geen moeite (eigenlijk heb ik het zelfs graag) dat je de intensieve ook intensief loopt. Dus als deze makkelijk aanvoelen dan mag je er van mij een tandje bijgooien! En dus boven de aangegeven hartslag lopen.
Ik vermoed dat je dan ook nog wel wat sneller kunt op de 10k
Blijde groet,
Rob
Dit is op zich wel normaal alleen pas wel op. Als je (veel) meer intensievere kilometers maakt dan je in de aanloop naar je 100 dagen toe hebt gedaan is er wel een gevaar dat je jezelf blesseert. Dus mocht je voelen dat je niet goed hersteld doe dan een keer extra vogels kijken in plaats van de intensieve training.
Je rusthartslag geeft ook aan of je goed hersteld, is deze wel normaal?
Blijde groet,
Rob
Rob, ik houd mn rusthartslag in de gaten en zo speel ik wat met mn trainingsdagen. Normaliter loop ik ma-wo-zat. Nu word het di-do-za.gisteren was mn rust hs 63. Vandaag alweer 53...dus dat gaat wel goed. Ik houd het in de gaten maar de hamstrings zijn nog wel stram
Prima, succes!
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob