Planning training Voluit / Wedstrijden

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Bert Fink

Planning training Voluit / Wedstrijden

Bericht door Bert Fink »

In het schema staat een paar keer Voluit als training. Ik begrijp dat je dan het beste een 10 km wedstrijd in kunt plannen. Echter, op de dagen dat voor mij de Voluit training is gepland, zijn er niet altijd wedstrijden binnen een afstand van 50 km van mijn woonplaats.
- Kan ik dan zonder probleem een wedstrijd een week eerder of later plannen?
- Kan ik in plaats van een 10 km wedstrijd (voluit) ook een halve marathon lopen (op marathonhartslag i.p.v. voluit)? Concreet wil ik de halve marathon op de 30 van Amsterdam-Noord lopen.
RunningRob - Sportrusten

Re: Planning training Voluit / Wedstrijden

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Bert,
Bert Fink schreef: 15 jul 2019, 11:23 Kan ik dan zonder probleem een wedstrijd een week eerder of later plannen?
Dat is geen probleem
Bert Fink schreef: 15 jul 2019, 11:23 Kan ik in plaats van een 10 km wedstrijd (voluit) ook een halve marathon lopen (op marathonhartslag i.p.v. voluit)?
Dat je een halve wilt lopen is geen probleem, maar dan zou ik deze inruilen met een training op marathonhartslag in plaats van een 10km voluit. De trainingen op 10km voluit helpen je je basistempo beter te maken, en daarom zou ik deze niet inruilen voor een wedstrijd op marathonhartslag.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie