1e training - juiste hartslagzone

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
EstherPredt

1e training - juiste hartslagzone

Bericht door EstherPredt »

Hallo, vandaag mijn eerste training van 7km gelopen. Gelijk hard van start om in de juiste zone (2) te komen... Eenmaal daar sloeg mijn hartslag door en kon ik tot 2x toe gaan wandelen om 'm omlaag te krijgen.... Het laatste stuk was bijna wandelen.... Dit lijkt me niet de bedoeling op deze manier....
Moet je eerst een warming up doen om in de buurt van de hartslagzone te komen om vervolgens dan pas de training te starten? Dus loop je dan gemid 1a2 km extra bovenop wat er in het schema staat?

Verder ben ik benieuwd welke rust pols ik in moet vullen... De laagste op mijn horloge is die van de nacht...

Alvast bedankt voor jullie reactie!
RunningRob - Sportrusten

Re: 1e training - juiste hartslagzone

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Esther,
EstherPredt schreef: 14 jul 2019, 22:55 Moet je eerst een warming up doen om in de buurt van de hartslagzone te komen om vervolgens dan pas de training te starten? Dus loop je dan gemid 1a2 km extra bovenop wat er in het schema staat?
Ja, dat klopt, loop even rustig in en start dan de training. En het klopt, dan loop je iets meer dan in het schema staat.
EstherPredt schreef: 14 jul 2019, 22:55 Dit lijkt me niet de bedoeling op deze manier....
Laat je hartslag rustig oplopen, dus niet sprinten in het begin. Als je moet wandelen dan ben je dus duidelijk te snel van start gegaan. Houd er ook rekening mee dat hartslagmeters die via de pols meten soms wat traag kunnen reageren. Dus als je langzamer gaat duurt het even voordat je de hartslag ook werkelijk omlaag ziet gaan.

Blijde groet,
Rob
EstherPredt

Re: 1e training - juiste hartslagzone

Bericht door EstherPredt »

:D bedankt Rob!
Morgen ga ik vogels kijken maar voor de volgende training weet ik hoe ik het aan moet pakken!
Plaats reactie