DamTotDam loop
DamTotDam loop
Gister de DamTotDam gelopen, 1 uur 23'. Net niet mijn streeftijd van 1:20'gehaald. trainingsschema heeft gewerkt! Eran
-
joseeichhorn
Re: DamTotDam loop
Gisteren heb ik ook de Dam to Dam gelopen. Ging echt lekker. Streven was binnen 1,5u te finishen. Is 01:29:38 geworden
dus super blij! Ik was nog zeker niet kapot, dus dat geeft hoop voor de halve van Amsterdam over 4 weken, joepie! Zou het dan toch echt werken joh het Sportrustenprogramma ?! 
Ik heb ook de Dam tot Damloop gelopen als training voor de marathon van Amsterdam. Eindtijd 1:25:52 (streeftijd 1:30)
De eerste vijftien kilometer een maatje gevonden die hetzelfde tempo liep als ik (5:23/km@160bpm, terwijl ik train op 140/145/150bpm, met omslagpunt 167). Bij het 15km punt een sprint begonnen (Ik moest ook volgens schema voluit) en de laatste 1094 meter met 4:23/km@182bpm gelopen (max hartslag gemeten 185bpm). Tevens mijn snelste km (4:08) gelopen, wel helemaal kapot op het einde, maar dat was ook de bedoeling
Voorlopig werkt het trainingschema uitstekend. Na 15km had ik niet het gevoel moe te zijn en liep eigenlijk alsof ik nog 3x zover zou kunnen.
@koen: Kan ik mijn trainingen nu iets intensiever inzetten of is de verwachting dat ik geen 3,5 uur op 160bpm kan blijven lopen (en daarom de marathon op 140/145bpm beginnen, de eerste 3 uur)?
Groet Rob
De eerste vijftien kilometer een maatje gevonden die hetzelfde tempo liep als ik (5:23/km@160bpm, terwijl ik train op 140/145/150bpm, met omslagpunt 167). Bij het 15km punt een sprint begonnen (Ik moest ook volgens schema voluit) en de laatste 1094 meter met 4:23/km@182bpm gelopen (max hartslag gemeten 185bpm). Tevens mijn snelste km (4:08) gelopen, wel helemaal kapot op het einde, maar dat was ook de bedoeling
Voorlopig werkt het trainingschema uitstekend. Na 15km had ik niet het gevoel moe te zijn en liep eigenlijk alsof ik nog 3x zover zou kunnen.
@koen: Kan ik mijn trainingen nu iets intensiever inzetten of is de verwachting dat ik geen 3,5 uur op 160bpm kan blijven lopen (en daarom de marathon op 140/145bpm beginnen, de eerste 3 uur)?
Groet Rob
ik heb ook de Dam tot Dam gelopen op dag 50 voor de Hele
gekozen om met de handrem aangetrokken te lopen.
Door het vele publiek slipte de rem wel.
geen streeftijd (er is toch altijd iemand sneller)
HF omslag:180 DTD HFgem 170 4:15 per km (marathon zal moeten in 4:35 per km)
@robke
Ik denk niet dat je 3,5 uur zo dicht bij je omslagpunt gaat lopen.
Maar je kan op gevoel natuurlijk ook veel bepalen. en kiezen voor een negative split
Victor
renjelekker
gekozen om met de handrem aangetrokken te lopen.
Door het vele publiek slipte de rem wel.
geen streeftijd (er is toch altijd iemand sneller)
HF omslag:180 DTD HFgem 170 4:15 per km (marathon zal moeten in 4:35 per km)
@robke
Ik denk niet dat je 3,5 uur zo dicht bij je omslagpunt gaat lopen.
Maar je kan op gevoel natuurlijk ook veel bepalen. en kiezen voor een negative split
Victor
renjelekker