Fruit en zemelen

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Donkigotte
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2016, 21:49

Fruit en zemelen

Bericht door Donkigotte »

Hi, het gaat allemaal prima, hoewel ik wel degelijk soms wat hongerig ben. Maar ik begrijp dat het dan ook niet verstandig is fruit als tussendoortje te eten? Dat heeft vermoedelijk te maken met de suikers die daarin zitten? Maar waarom is veel fruit bij het ontbijt dan geen probleem?
En verder eet ik normaal gesproken altijd zemelen, om goed naar de wc te kunnen gaan. Ik merk dat het problemen oplevert nu ik dat niet doe. Kan het kwaad als ik 's ochtends twee eetlepels zemelen door de yoghurt meng?

Ik hoor graag. Groet! Martien.
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: Fruit en zemelen

Bericht door Marjolente »

Dag Martien,
Gewoon de zemelen nemen hoor!
En het gaat om drie eetmomenten om vet te gaan verbranden. Als je dit eet blijf je tussendoor suikers verbranden. Fruit bevat ook gezonde voedingsstoffen dus zeker goed om wel te eten. Bij het ontbijt bijvoorbeeld.
Donkigotte
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2016, 21:49

Re: Fruit en zemelen

Bericht door Donkigotte »

Dank je wel.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Fruit en zemelen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Klopt helemaal wat Marjolente zegt!
Gewoon de zemelen toevoegen aan je ontbijt.
het fruit als tussendoortje is niet ideaal omdat je hierdoor een piek in je glucose krijgt door de vele suikers, met een dip tot gevolg.
Als het lukt om door te zetten zonder tussendoortje is dat beter voor je systeem. Mocht het echt niet lukken, neem dan een handig tussendoortje... bv een paar nootjes, een gekookt eitje...

Groetjes en succes,
Janneke
Plaats reactie