Hartslagmeter

Plaats reactie
Desiree
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 aug 2015, 15:26

Hartslagmeter

Bericht door Desiree »

Ik ben op zoek naar een goede hartslagmeter die eenvoudig te bedienen is. Ik wil volgend jaar de Marathon Via Belgica kunnen lopen en gaan trainen volgens het 14 KM schema. Ik haal sinds kort de 10 km en wil graag ook op hartslag gaan trainen. Het aanbod in hartslagmeters is enorm groot en ik merk dat ik niet precies weet wat ik zoek. Ik loop nu met mijn iphone waarop ik muziek heb staan en die bijhoudt hoeveel KM ik loop.Ik las echter ook over hartslagmeters waarbij het horloge bijhoudt hoeveel km je loopt etc.

Wat is jullie ervaring en wat raden julllie aan?

Groet Desiree
Janwouters
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2015, 21:46

Re: Hartslagmeter

Bericht door Janwouters »

Zoveel mensen, zoveel meningen. :D In principe is de meest eenvoudige al goed genoeg, maar mijn 2 centen: na jaren met een hartslaghorloge en muziek via een mp3 speler/telefoon loop ik sinds kort met een polar h7. Bluetooth, dus niks om mijn pols en die telefoon had ik toch al in een hoes om mijn arm zitten. Samen met een Bluetooth headsetje (geen kabeltje wat na verloop van tijd toch begint te vervelen als ook de vermoeidheid zijn tol gaat eisen) zorgt dit er voor dat je niet meer op je horloge hoeft te kijken. Elke 500 meter keurig netjes de totaaltijd, de tussentijd en hartslag over de laatste 500 meter en je kunt achteraf analyseren wat je hebt gedaan.
En zoveel duurder dan een simpel hartslaghorloge is een h7 ook niet, zeker niet als je bedenkt dat een horloge met vergelijkbare functies wel weer een stuk meer kost.
victor2
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mar 2015, 16:19

Re: Hartslagmeter

Bericht door victor2 »

hoi
kijk eens op de site dcrainmaker.com
een site met overzichtelijke vergelijkingen tussen de producten

enne blijf af en toe ook zonder lopen

ren je lekker
victor
www.hardlopenleeuwarden.nl
Sportrusten in Friesland
Leeuwarden
Wendelien
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2015, 10:23
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Hartslagmeter

Bericht door Wendelien »

Hoi Desiree,

Mijn vriend en ik lopen allebei met de TomTom multisport cardio. Deze heeft dus een ingebouwde hartslagmeter op de pols. Hiervoor liepen wij ook met ons horloge in een band om de arm, soms met oortjes erbij voor het geluid. Het nadeel van oortjes vond ik de warmte. Het leek of mijn oren gloeiend heet werden. het de band van de telefoon zorgde voor irritatie op mijn arm. Sinds begin dit jaar lopen we met het horloge. Ik vind het een verademing. Hij is makkelijk in te stellen en af te lezen.
Succes met het zoeken, er is inderdaad veel te krijgen. En ieder zweert bij zijn eigen merk haha.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hartslagmeter

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi ,

Inderdaad zoveel mensen zoveel wensen. Ik loop sinds enkele maanden met een Polar M400. Dit is mijn derde Polar al, de vorige heeft het 5 jaar vol gehouden. Op de site van Polar stel je je training in en die synchroniseer je dan met je M400 via een USB kabel of via een app op je telefoon met bluetooth. Werkt erg simpel. De hartslag wordt gemeten via de eerder in dit draadje genoemde H7. Ik heb ook een tijdje een telefoon geprobeerd, maar ik vond het een heel gedoe iedere keer dan ding om je arm binden. Ook miste ik soms dan het GPS signaal of duurde het erg lang voordat hij de positie had bepaald. De M400 pakt hem altijd binnen enkele seconden op.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hartslagmeter

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Je kunt ook op hartslagmetercenter.nl kijken. Hier allerlei types en kun je ook review lezen van gebruikers.
Janwouters
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2015, 21:46

Re: Hartslagmeter

Bericht door Janwouters »

Een truc die ik per ongeluk heb uitgevonden: Als je je telefoon in een armband draagt en je verliest regelmatig je signaal, stop hem dan eens in de armband met het scherm naar je arm toe. Blijkbaar zit de bluetooth antenne ( in ieder geval op mijn galaxy S4 mini) zo dat je dan dus wel een perfecte ontvangst hebt
Plaats reactie