Ben een trailrunner en heb een 14K-schema van Stans van der Poel (via een praktijk in Den Haag), start hiermee de komende week. Zin in, ook spannend! Want een heel drastisch lager aantal kilometers per week en daarmee ook een veel lager aantal hoogtemeters. Ben heel benieuwd naar ervaringen van andere trailrunners. Is er een trailrunner die ervaring heeft met het 14K-schema? Bergop gaat de hartslag al snel omhoog, hartslag aanhouden betekent wandelen, hoe doen anderen dat. Hoe blijf je wel goed je hoogtemeters trainen?
Mijn doelen: op zaterdagen weer lekker kunnen meelopen met mijn trailgroep: 25K door duinen en bossen, mul zand, Meijendel (houd van lange duurlopen struinend door de natuur) en een trail van van 42-50K later dit jaar met pakweg 1.500 hoogtemeters goed kunnen lopen. Ik denk ergens in de Ardennen, in Spanje of in Schotland. Wil ook niet traag worden.
Btw moet helaas toch wat smokkelen met het schema

, omdat ik mijn trailtraining (met intervals/circuits) op dinsdagavonden echt niet wil missen. Want is de enige training die ik nog met mijn eigen trailgroep doe.
Benieuwd, ga het avontuur met schema graag aan, groeten! Nicole