ervaring halve marathon Adelaide

Plaats reactie
Nele
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 feb 2018, 04:48

ervaring halve marathon Adelaide

Bericht door Nele »

Voor wie het interesseert, een korte ervaring van mijn halve marathon van vandaag.

Ik heb vorig jaar de hele marathon van Adelaide gelopen met het sportrusten schema en dat was me prima bevallen. Ik was nu dus terug beginnen trainen met hetzelfde schema (uit het boek) voor de marathon van vandaag. Nu bleek een maand of twee geleden dat ik de dag voordien een belangrijk examen zou moeten doen en ik zag het eerlijk gezegd niet goed zitten te blijven trainen voor die hele marathon. Juist op dat moment gingen we ook op vakantie en kon ik twee weken niet lopen omdat ik helemaal van slag was door de jetlag twee keer na mekaar en ik deed 's nachts geen oog dicht.
Ik vond die marathon dus niet meer het beste idee (ook al omdat het nog maar mijn tweede marathon ooit zou zijn) en besloot om te schakelen naar het schema van de halve marathon.
Ik had dat schema een paar maanden terug ook gedaan en dat was me toen dik tegen gevallen. Dat trainen op een hogere hartslag vond ik verschrikkelijk (ik ben lui…). Uiteindelijk kon ik de halve marathon niet eens meedoen wegens slecht getimede buikgriep dus het was zelfs allemaal voor niks.

Ik besloot dan maar om het aantal kilometers van de halve te doen, maar wel rustig te trainen op hartslag van de hele marathon.

Ik wist niet zeker of het allemaal wel goed zou komen (bijna drie weken training gemist en dan nog 'te traag' gelopen) maar vandaag die halve marathon ging het erg vlot.
Ik heb geen PR neergezet, maar dat moest ook niet. Ik was heel traag gestart (een beetje te traag), maar heb dus gaandeweg versneld en mijn hartslag steeds laten oplopen (en al die mensen inhalen is leueueueuk….) en uiteindelijk zonder enig probleem de finish gehaald. Het had wel sneller gekund, geef ik toe, maar het was nog maar mijn tweede halve marathon ooit.

Ik blijf het een wonderbaarlijk schema vinden van sportrusten en ik vind het ook heel bijzonder dat je zo ineens van 10 naar 21km kunt 'springen'.
Ik heb nog niet zo heel veel ervaring, maar ben wel overtuigd van dit schema! :D
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: ervaring halve marathon Adelaide

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dank voor je voor leuke verhaal! ;)
Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie