5 kilo programma ook met fietsen?

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Marisjohan
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2019, 11:12

5 kilo programma ook met fietsen?

Bericht door Marisjohan »

Hallo, ik doe nu 1x per week aan bootcamp, de rest op de racefiets aan gezien ik aan t trainen ben voor een paar tochten. Is het programma dan wel geschikt voor mij of is hardlopen verplicht in t programma? Ben benieuwd
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 5 kilo programma ook met fietsen?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Marisjohan,

Hartelijk bedankt voor je bericht.
Fietsen is ook prima! Wij zijn gericht op het hardlopen, maar iedere sport waarbij je je hartslag omhoog jaagt, is passend om in te zetten tijdens het programma! Hoe dat exact zit, ga je uiteraard leren de komende weken.
Heel leuk dat je mee gaat doen!

Groetjes Janneke
FrankKoelma
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2019, 20:24

Re: 5 kilo programma ook met fietsen?

Bericht door FrankKoelma »

Goed te horen want ik had namelijk gehoopt/ verwacht dat fietsen ook goed is. Nadat ik een paar jaar geleden mijn heup heb gebroken kan ik heel makkelijk 20km wandelen en goed fietsen maar hardlopen geeft na een tijd elke keer weer problemen. Dus wat extra info hoe ik de gewenste inspanning kan leveren met fietsen, heel graag. Dat kan toch ook prima met hartslagmeter ??
mariekemeisje
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 okt 2017, 20:27

Re: 5 kilo programma ook met fietsen?

Bericht door mariekemeisje »

Hoewel ik afgelopen jaar een paar hale marthons heb geloopen ga ik dit program volgen met paardrijden. Voor dit jaar heb ik de focus volledig op mijn paard en competitie , en daardoor veel minder ruimte om hard te lopen. Ik ha inderdaa ook begrepen dat het niet uitmaakt met welke sport je het programma volgt.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 5 kilo programma ook met fietsen?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Belangrijk aan de sport is dat het een sport is waarbij je een verhoogde hartslag hebt. Dus bijvoorbeeld curling is heel gezond maar niet de soort sport waar we over spreken. Ik kan moeilijk inschatten in hoeverre paardrijden hier aan voldoet, ik kan me voorstellen dat een stevige draf ook voor de ruiter erg inspannend kan zijn.

Blijde groet,
Rob
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 5 kilo programma ook met fietsen?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Dag beste Frank,

Dat kan zeker prima met een hartslagmeter!
Een mooie maand gewenst!

Groetjes, Janneke
rebekkadekoning
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2015, 13:47

Re: 5 kilo programma ook met fietsen?

Bericht door rebekkadekoning »

Hallo,

Vandaag dag 2 gehad... wanneer komt de informatie over het sporten en volsta ik nu in het begin met inderdaad 3 keer per sporten waar je hartslag omhoog gaat?
Bedankt alvast voor het antwoord.

Rebekka
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 5 kilo programma ook met fietsen?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Rebekka,

Als je drie keer per week gaat sporten op de juiste hartslag, gaat dit een verrassend mooi effect op je vetverbranding hebben.
Als je nog helemaal niet beweegt, is het natuurlijk fijn dat je in beweging komt. Iedere stap helpt!
Maar het werkt het meest effectief als je hartslag wel even flink omhoog gaat ja. En dat betekent voor iedereen iets anders; de een zal stevig moeten wandelen en de ander kan flink hardlopen. Goed om te weten dat je niet persé hoeft te lopen hoor! Maar 'wij van Sportrusten' houden ons daar nu eenmaal veel mee bezig.
Op dag 10 en 11 kun je filmpjes van Koen verwachten over sport en hartslagzones.

Hartelijke groeten van Janneke
mariekemeisje
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 okt 2017, 20:27

Re: 5 kilo programma ook met fietsen?

Bericht door mariekemeisje »

RunningRob - Sportrusten schreef: 30 apr 2019, 20:50 Hoi,

Belangrijk aan de sport is dat het een sport is waarbij je een verhoogde hartslag hebt. Dus bijvoorbeeld curling is heel gezond maar niet de soort sport waar we over spreken. Ik kan moeilijk inschatten in hoeverre paardrijden hier aan voldoet, ik kan me voorstellen dat een stevige draf ook voor de ruiter erg inspannend kan zijn.

Blijde groet,
Rob
Ik loop hard ( 2 halve marathons vorig jaar ) en rij paard dus kan de vergelijking mooi trekken. relaxt rijden is D2, serieus dressuur rijden of springen is tot in hoog D3 .
Echter , ik vind omdat je je paard aan het trainen bent, je op dat moment zelf al fit genoeg moet zijn en dus niet je paard in de weg zit omdat je zelf ook aan het opbouwen bent.
Vandaar combinatie hardlopen en paarijden ook veel aanbevolen wordt.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 5 kilo programma ook met fietsen?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dank voor je reactie!
Weer wat geleerd :)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie