Nachtdiensten

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Antina
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2019, 20:26

Nachtdiensten

Bericht door Antina »

Ik ga Maandag beginnen, maar werk onregelmatig, met dus ook nachtdiensten!!! Iemand ervaring of tips, want ik weet niet of ik het dan met drie maaltijden ga reddden :D
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Nachtdiensten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Antina,

Ik heb zelf geen ervaring met nachtdiensten.
Krijg je door nachtdiensten meer honger? Je bent 'wel gewoon' een uurtje of 7 a 8 per dag in slaap?

Groetjes Janneke
Antina
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2019, 20:26

Re: Nachtdiensten

Bericht door Antina »

Ja je werkt 8 uren.....ik slaap geen 8 uren, maar 5 à 6......ik heb meestal 2 achter elkaar aan!!! Ik kan niet zeggen dat ik meer trek heb 's nachts. Ik denk dat ik gewoon zelf een indeling moet maken hoe ik de drie maaltijden verdeel. Wat zal je adviseren als je wel trek krijgt??? En ze zeggen dat eiwitten in de nacht goed is....
WendyV
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2017, 17:04

Re: Nachtdiensten

Bericht door WendyV »

Slaap je de dag voor je eerste nachtdienst ? Dat lukt mij nooit, hierdoor was ik bijna 24 uur wakker voordat ik weer ging slapen. Drie maaltijden was voor mij dan niet genoeg. Voordat ik ging werken (22:00) nog een flinke schaal volle yoghurt en ergens midden in de nacht at ik een volledige warme maaltijd. En rond 6:00 nog een klein tussendoortje anders had ik niet genoeg energie om naar huis te rijden. Dan ging ik wel zonder ontbijt naar bed.
De tweede nacht was altijd makkelijker omdat ik echt pas rond 18:00 uit bed kwam. Nachtdiensten blijven lastig, succes.
Loniekie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:20

Re: Nachtdiensten

Bericht door Loniekie »

Ook ik werk onregelmatig en heb soms werkdagen van 15 uur. Daar zit geen echte pauze in. En dus is het pakken wat je voor handen krijgt. Ook heb ik te maken met tijdsverschil in mijn baan (ik vlieg). Dus daar zie ik ook een aardige uitdaging. Maar goed, gezond eten en proberen meer regelmaat te creëeren zal al de nodige verbetering opleveren dan wat ik nu aan het doen ben.
JannekePoort
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mei 2015, 15:51

Re: Nachtdiensten

Bericht door JannekePoort »

Hoi allemaal,
Als ik merk dat ik aan de drie maaltijden niet genoeg heb, dan moet ik er echt voor waken om niet naar slechte voeding te grijpen.
Wat ik dan doe is dat ik een bakje kwark, een handje blauwe bessen, noten, een gekookt eitje of wat komkommer met humus of bv een plak kaas neem. Dingen die wel vullen maar die me niet naar meer suiker laten grijpen. Dat helpt mij!
Ik probeer wel zoveel mogelijk de drie maaltijden aan te houden maar soms is dat door, bv een hele zware training, niet altijd haalbaar.
Groetjes Janneke
You can. End of story.
Wendyk
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2019, 13:51

Re: Nachtdiensten

Bericht door Wendyk »

Dag allemaal,

Als het echt niet lukt met drie maaltijden op een dag bij een nachtdienst, zou ik zelf kiezen voor vier eetmomenten met minimaal vier uur tussen elk eetmoment en met voldoende vetten en eiwitten in elke maaltijd.

Groetjes, Wendy
Plaats reactie