Kick Off Rotterdam marathon in Leiderdorp

Plaats reactie
VanDrielRunner
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 dec 2014, 09:37

Kick Off Rotterdam marathon in Leiderdorp

Bericht door VanDrielRunner »

Wie zijn wij?

Een loopgroep uit Leiderdorp van 65 lopers, recreatief tot prestatief.
Locatie: schaats en skeelervereniging in Leiderdorp aan de rand van een poldergebied.
Aantal trainingen 3 x in de week.
Type trainingen: korte en lange intervallen, minutenloopjes, fartlektraining, duurloopjes.
Vooraf gestelde doelen: de rode lijn in de jaarplanning de 10, 21,1 of hele marathon in Leiden.

In aanraking gekomen met sportrusten. Ga de uitdaging aan met een 6 tal lopers.
Vandaag Kick-Off: gestart met een inleidend praatje en ademhalingsoefening en de rode draad, ken je grenzen, geloof erin!

Training:rustig ingelopen, losmakende oefeningen en 2 x 2 x 1 km op het geschatte marathontempo met als doel aanvoelen.
Zondag 4 januari lopen we 10 km op de Meerhorstloop volgens het schema op marathontempo.

Wordt vervolgd.
Theoplas
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2014, 19:14

Re: Kick Off Rotterdam marathon in Leiderdorp

Bericht door Theoplas »

Veel succes met de gestelde doelen. Zelf heb ik nogal moeite met de ademhaling onder het lopen. Vroeger telde ik vaak, maar de laatste jaren niet meer, als ik nu ga tellen dan ga ik vaak hijgen, terwijl ik dat normaal nooit heb, of ik moet echt tegen mijn drempel aan lopen.
Gr. Theo
Rotterdam3uur
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2015, 09:09

Re: Kick Off Rotterdam marathon in Leiderdorp

Bericht door Rotterdam3uur »

Erg leuk om te lezen VanDrielRunner, succes met de groep. Als je nog wat informatie vindt in de blog, waar je jouw lopers blij mee maakt, dan kun je naar hartenlust kopiëren:

http://www.sportrusten.nl/hoe-loop-je-m ... -km-traint
Plaats reactie