10km Pr schema

Plaats reactie
CarolienKroft
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2019, 20:10

10km Pr schema

Bericht door CarolienKroft »

hoihoi,

Sinds begin april veldtest gedaan, daarop kwam mijn omslagpunt uit op 194.

ik zit nog ergens halve wegen het 10km schema voor een PR, wil hem graag sneller lopen dan ik voorheen gedaan heb.

Alleen train je dan in Zonde D3 (176-193 hartslag) of train ik dan zo goed mogelijk mijn hartslag op 194 te krijgen?

En 2.5 week geleden liep ik 5 km gemiddeld 5”30 en nu bevalt het schema laatste 2 weken best pittig en kom ik niet meer onder de 5”57 uit en heb geen puf en kracht om aan te zetten naar sneller te lopen en mijn hartslag blijf dan 176-182 zitten.

Is dit omdat het schema zwaarder is zodat je op gegeven moment moeilijker kan volhouden een hoger tempo dan ik normaal loop?

Ik baal een beetje dat ik voor mijn gevoel qua prestatie achteruit ga dan dat ik sneller zou worden voor mijn 10km

Graag zoek ik hulp voor mijn antwoorden :D
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 10km Pr schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Carolien,

Als je echt voor een PR gaat, probeer dan zo dicht mogelijk bij je omslagpunt te komen, in je D3 training. Dat is heel pittig, mij lukt het vrijwel nooit om mijn omslagpunt in een D3 training te halen, dus wees niet teleurgesteld als het niet lukt.

Wat je wel kunt doen is je D3 training af en toe als interval te doen. Je doet dan bijvoorbeeld 400meter maximaal, 200meter rustig. En dit doe je dan een keer of 10. Je zult zien dat je dan je hartslag hoger kunt opjagen.

Mocht je nog met vragen zitten hoor ik het graag!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie