Beginnen terwijl ik in training zit?

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Trotsje
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2019, 08:00

Beginnen terwijl ik in training zit?

Bericht door Trotsje »

Een hele goedemorgen. Ik heb me ingeschreven voor 5 kilo kwijt in 30 dagen en daar heb ik ontzettend veel zin in. 3 Jaar geleden gestopt met roken en daardoor 5 kilo aangekomen en die zitten me verschrikkelijk in de weg. Dus dit is een uitkomst. Maar nu heb ik een vraag, ik wil natuurlijk liever vandaag beginnen dan 1 mei. Maar ik ben aan het trainen voor de Alpe d'Huzes die ik 6 juni op ga rennen voordat ik de rest van de dag muziek ga maken. Is het wel handig om in deze training af te gaan vallen? Ik wil het zo graag!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Beginnen terwijl ik in training zit?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Trotsje,

Het 5 kilo kwijt in 30 dagen gaat ervanuit dat je minimaal 3 keer in de week sport, dat is dus prima te combineren met een training.
Bovendien zorgt het afvallen ervoor dat je alleen maar sneller wordt, 5% afvallen is 5% sneller. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen ;)
Zorg er wel voor dat je niet te snel afvalt, 1 à 1,5 kilo per week is zeker verantwoord.

Verder houd je je rusthartslag in de gaten, dus meet iedere ochtend voor of net na het opstaan je hartslag in rust, als het goed gaat is die iedere dag min of meer hetzelfde. Is deze meer dan 5 slagen hoger dan sla je die dag de training over (als die op de planning staat).

Blijde groet,
Rob
Trotsje
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2019, 08:00

Re: Beginnen terwijl ik in training zit?

Bericht door Trotsje »

Dank je wel! Ik ben helemaal blij!
Plaats reactie