wil de marathon van amsterdam gaan lopen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
RichardvanDijk

wil de marathon van amsterdam gaan lopen

Bericht door RichardvanDijk »

Hallo.

Ik heb het plan opgevat om de marathon van Amsterdam te gaan lopen. Dit wordt de tweede poging om een marathon te gaan lopen. Helaas is de eerste (Rotterdam) door de warmte niet gelukt. Vandaar dat ik nu voor een najaars- marathon kies. Maar mijn vraag is wat kan ik ik nu het beste doen. Het schema van de marathon nemen en in Juli op nieuw beginnen om zo na 100 dagen de marathon te gaan lopen. Of het 10k schema nemen en dan in juli overstappen op het begin van het marathonschema?

Richard
RunningRob - Sportrusten

Re: wil de marathon van amsterdam gaan lopen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Richard,

Het ligt eraan wat je wilt. Het belangrijkste verschil is dat het 10k schema uitgaat van 3 trainingen in de week, het marathonschema van 4 trainingen.

Bij het 10k schema gaat uit van relatief beginnende lopers, als je dit als ervaren loper doet zou ik 1 training op (hoog) D3 doen. Dit zorgt ervoor dat je uiteindelijk ook sneller wordt.
Doe je het marathonschema dan mag je de afstanden wat korter maken. En dan zou ik de intensieve training ook echt intensief doen.

In beide gevallen is het verstandig dat je rond de 25km per week traint tegen de tijd dat je aan het 100 dagen schema begint. Dat is de afstand waarmee het marathonschema begint. ;)

Blijde groet,
Rob
RichardvanDijk

Re: wil de marathon van amsterdam gaan lopen

Bericht door RichardvanDijk »

Dank je wel Rob.

Ik denk dat ik het marathon schema ga doen en misschien hier en daar de afstanden wat inkorten zoals jij voorstelt. Dank je voor je antwoors
Plaats reactie