Volgende 10 km voluit

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
annemie

Volgende 10 km voluit

Bericht door annemie »

Door vakantie en slecht weer heb ik vandaag mijn eerste 10 km voluit gelopen. Stond eigenlijk op 15 januari gepland. Nu staat er op 5 februari weer een 10 km voluit. Kan ik die ook beter naar het weekend erna verzetten of zal ik hem gewoon lopen op die dag. Ik heb zojuist een fantastische tijd gelopen maar ik vond het echt niet leuk om te doen, om zo diep te gaan. Wat is jullie advies?
pi-tje

Re: Volgende 10 km voluit

Bericht door pi-tje »

Hoi Annemie,

Voor een deel herken ik wel wat je zegt. Elke keer zie ik op tegen een 10km VOLUIT training. Toch begin ik er steeds weer aan.
Na 3km denk ik "waar ben ik aan begonnen dat ik dit mijzelf weer aan doe". Bij 6/7 km zit ik er echt doorheen en heb ik spijt van het tempo bij de start.

De laatste tientallen meters is steeds weer aftellen. Uitgeput en al flink hijgend sta ik dan tegen eenlantaarnpaal aan.
Daarna wel erg voldaan dat ik het toch weer heb gedaan en volgehouden! Ook mentaal is dat weer een opkikker!

Nu houd ik mij na 3km de worst voor dat ik 7 km later voldaan ben dat ik het toch maar weer volgehouden heb!

Weet niet of je er wat aan hebt, maar weet er meer lopers zijn die (een beetje) tegen de 10K VOLUIT opzien.

groeten, Pieter
annemie

Bericht door annemie »

Dank je wel Pieter voor je verhaal. Zo herkenbaar. Ik ga dan over enkele weken toch maar weer de moed bijeen pakken om te starten aan die 10 voluit. En inderdaad, toen ik het erop had zitten was ik heel voldaan en supertrots op mijn prestatie.
pi-tje

Bericht door pi-tje »

Je mag ook trots zijn dat je flink diep gegaan bent! Nou en of.

groeten, Pieter
George

Bericht door George »

Hoi Annemie,

Ik heb vandaag een 10 km wedstrijdje aangegrepen om eens te kijken waar ik sta. Mijn schema begint 9 februari pas, maar wilde eens kijken wat het is om voluit te gaan. Ik heb de eerste 5km op D3 'laag' gelopen en daarna ben ik langzaam gaan versnellen tot aan de finish. Dit is echt goed te doen. Aan de finish wel het snot voor de ogen, maar dat is volgens mij ook de bedoeling. Mijn hartslag bij de finish was precies die van mijn omslagpunt. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Grt,

George
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Annemarie,

We raden je ook aan een wedstrijd uit te kiezen voor je 10k voluit, en als je deze dan een weekje eerder of later doet is geen probleem, :)
Dan ruil je gewoon de trainingen om.

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie