Vogels kijken
Vogels kijken
Hi,
Eind van de week is het zover dan ga ik voor het eerst starten met het 100 dagen programma sportrusten.
Dit voor de marathon van Rotterdam, erg spannend.
Ik heb alleen nog een vraagje wat mij niet helemaal duidelijk is, is het vogels kijken
Het is toch de bedoeling dat je 3x per week traint, 1x op lage marathon hartslag, 1x op hoge marathon hartslag, 1x boven je marathon hartslag en dan nog een keer vogels kijken?
Nu lees ik de ene keer dat je vier keer per week traint maar een andere keer lees ik weer dat je 3x per week traint waarvan 1x vogels kijken is.
Wat kan ik nu het beste aanhouden en mag je de keer dat je gaat vogels kijken (de 4e training) ook iets anders doend, bijv fietsen, roeien of steppen op de sportschool? Of is het de bedoeling dat je echt gaat hardlopen.
Ik hoor het graag
Groetjes michelle
Eind van de week is het zover dan ga ik voor het eerst starten met het 100 dagen programma sportrusten.
Dit voor de marathon van Rotterdam, erg spannend.
Ik heb alleen nog een vraagje wat mij niet helemaal duidelijk is, is het vogels kijken
Het is toch de bedoeling dat je 3x per week traint, 1x op lage marathon hartslag, 1x op hoge marathon hartslag, 1x boven je marathon hartslag en dan nog een keer vogels kijken?
Nu lees ik de ene keer dat je vier keer per week traint maar een andere keer lees ik weer dat je 3x per week traint waarvan 1x vogels kijken is.
Wat kan ik nu het beste aanhouden en mag je de keer dat je gaat vogels kijken (de 4e training) ook iets anders doend, bijv fietsen, roeien of steppen op de sportschool? Of is het de bedoeling dat je echt gaat hardlopen.
Ik hoor het graag
Groetjes michelle
- RunningRob - Sportrusten
Re: Vogels kijken
Hoi Michelle,
Je mag de training vogels kijken laten vervallen als je op die dag een andere sport doet. Dat is geen probleem. Er zijn veel sportrusters die een andere sport doen naast het hardlopers.
Succes!
Blijde groet,
Rob
Dat klopt helemaal.
Het beginners schema en het schema voor de 10km gaan uit van 3 trainingen per week. Het schema van de halve en de hele marathon gaan uit van vier trainingen per week.
Je mag de training vogels kijken laten vervallen als je op die dag een andere sport doet. Dat is geen probleem. Er zijn veel sportrusters die een andere sport doen naast het hardlopers.
Succes!
Blijde groet,
Rob
Laatst gewijzigd door RunningRob - Sportrusten op 24 dec 2018, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor je snelle reactie Rob
Het is me helemaal duidelijk nu!
Het is me helemaal duidelijk nu!
-
arjenbriene
Ik doe wel eens op een dag een hardloop/zwemcombi. Zou vogels kijken als zwemsessie kunnen opgaan gecombineerd met een hardloopsessie op dezelfde dag?
Geen probleem,
Groet,
Rob
Groet,
Rob
-
Wendyroobol
Nog een vraagje over het vogels kijken.. Deze zou je in hartslagzone D2 moeten lopen lees ik.. Maar hier doe je ook de andere trainingen in.. Dus dan zou je het vogels kijken toch op een nog lagere hartslag moeten doen??
Vogels kijken doe je op gevoel. Dus zonder op je hartslag te lopen. Gewoon lekker rustig en ontspannen lopen.
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob