10 mijl

Plaats reactie
JdI
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2018, 21:32

10 mijl

Bericht door JdI »

Goedeavond,
Ik heb besloten over 10 weken aan een hardloopevenement mee te doen. Ik heb mijzelf voorgenomen de 10 mijl te gaan lopen. Ik loop minimaal 1 keer in de week, 8 kilometer. En loop ook wel eens 2 a 3 keer per week hard (gemiddeld 8k per loop). Ik zou nu wel eens via een schema willen lopen. Maar een 10 mijl schema is via sportrusten er nog niet. Ik kan maximaal 3 keer per week trainen. De niet zoveel kms per week schemas spreken mij erg aan ;)
Is het mogelijk om met enige rekenlogica een 10 mijl schema te maken wanneer ik de 10k, halve en hele marathon schema’s naast elkaar leg? Of sla ik dan volledig de plank mis ? :?
Of heeft iemand dat toevallig al gedaan en wil me dat schema mailen?
Alvast bedankt voor enige reactie :)
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 10 mijl

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Bij het 10km schema train je in zones, dus aan de hand van je omslagpunt worden de zones bepaald en je traint 3 keer in de week in een bepaalde zone.

Bij het schema voor de halve marathon ga je gericht trainen op halve marathon hartslag. Aan de hand van de omslagpunt en je 10km tijd worden de trainingshartslagen bepaald.

De benadering van beide schema's is dus iets verschillend. Als je comfortabel de 10 mijl uit wilt lopen met 3 trainingen in de week zou ik het 10km schema pakken en de afstanden met 1,5 vermenigvuldigen, en hierop gaan trainen.

Blijde groet,

Rob
JdI
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2018, 21:32

Re: 10 mijl

Bericht door JdI »

Rob, bedankt voor je reactie. Ik ga er meteen beginnen. Groeten, Jada
Colyne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2018, 16:13

Re: 10 mijl

Bericht door Colyne »

Hoi.
Ga hier ook mee aan de gang.wil ook een een Engelse 10 mijl lopen.
Ik zal de afstanden in mijn10k schema dan dus met 1.5 vermenigvuldigen.ben benieuwd.groetjes colyne.
Plaats reactie