Wedstrijdsnelheid

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
npoppeli
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jul 2015, 16:23

Wedstrijdsnelheid

Bericht door npoppeli »

Als ik mijn omslagpunt ken uit de veldtest, hoe bereken ik dan mijn wedstrijdsnelheid? Er zou hierover een pagina moeten zijn, maar ik kan deze niet vinden.
zerline
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2015, 16:52

Re: Wedstrijdsnelheid

Bericht door zerline »

Hoi,

Vanuit je omslagpunt kun je niet je wedstrijdsnelheid berekenen, wel je wedstrijdhartslag.

Succes!
npoppeli
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jul 2015, 16:23

Re: Wedstrijdsnelheid

Bericht door npoppeli »

Op de pagina van dag 7 in het 100-dagen-programma staat:
"Train je voor een halve of hele marathon, dan is het vooral waardevol om je (halve)marathon-snelheid te weten, klik hier.
https://www.sportrusten.nl/stap/snelheid/"
Op die pagina krijg je uitleg over het omslagpunt, meer niet. Er schijnt een online-tool voor wedstrijdsnelheid in ontwikkeling te zijn.
zerline
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2015, 16:52

Re: Wedstrijdsnelheid

Bericht door zerline »

Ja, ik las het. Inderdaad wat verwarrend.
npoppeli
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jul 2015, 16:23

Re: Wedstrijdsnelheid

Bericht door npoppeli »

Hoe bereken je trouwens je wedstrijd-hartslag als je je omslagpunt kent?
Maarten - Sportrusten
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 dec 2014, 12:06

Re: Wedstrijdsnelheid

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Dag Npoppeli,

Als je binnen het programma je omslagpunt en 10K tijd invult, rollen je trainingshartslagen eruit. Je trainingshartslag bij de langste loop is ook je wedstrijd-hartslag. Je wedstrijdsnelheid hangt af van die hartslag. Als het waait en regent zal je snelheid lager liggen, dan wanneer het 15 graden is met een beetje zon. Hartslag is dus leidend en niet de snelheid.

Het protocol op dag 7 is vooral om je omslagpunt te bepalen, met daarnaast je snelste 10K tijd. Gelopen snelheid is dan vooral van belang om dat omslagpunt te bepalen.

De tool waar je het over hebt is bijna af, maar niet perse nodig voor je trainingen, omdat hartslag bepalend is.

Succes!

Blije groet,
Maarten
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Re: Wedstrijdsnelheid

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Bereken nu je (halve) marathontijd op basis van je (snelste) tijd op de 10 kilometer:

https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/

Uiteraard gaat het om een richttijd en houdt deze wel rekening met verval, maar niet met specifieke omstandigheden tijdens het evenement (zoals het weer).
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Plaats reactie