Hartslag laag, maar stijgt snel

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
jleeuwer

Hartslag laag, maar stijgt snel

Bericht door jleeuwer »

De laatste tijd gedraagt mijn hartslag zich een beetje anders dan normaal. Het gaat ongeveer zo:
- Rusthartslag is prima. Vanochtend 45 en dat is wat lager dan normaal (zo rond de 50). Prima zou je zeggen.
- Als ik ga hardlopen, dan merk ik dat mijn hartslag sneller omhoog gaat dan normaal. Normaal duurt het een km of 5 om op de juiste hartslag te komen, nu schiet hij omhoog en is daar al na 2 km.
- Hartslag stijgt ook iets te ver door, soms wel 5-10 slagen hoger bij hetzelfde tempo
- Wanneer ik weer stop daalt mijn hartslag weer supersnel. Dat is dan weer prima

De enige verklaring die ik ervoor heb is dat ik een week geleden flink verkouden werd, en daar nu nog de gevolgen van voel. Flink veel slijm in de luchtwegen.

Nu maar hopen dat dit netjes wegtrekt en dat de luchtwegen mooi vrij zijn tijdens de marathon van Amsterdam...
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslag laag, maar stijgt snel

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Een snel reagerende hartslag is juist een teken van een goede gezondheid. Het betekent dat je hart snel reageert op wisselende omstandigheden.

Indien je bijvoorbeeld griep hebt zal je zien dat je een continue hoge hartslag hebt, ook al doe je niets :)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie