Nog maar 3 weken en HS veel te hoog, HELP!

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Anne Marije

Nog maar 3 weken en HS veel te hoog, HELP!

Bericht door Anne Marije »

Nog minder dan 3 weken tot de marathon van Berlijn en ik begin nu erg te twijfelen. De reden? Sinds twee weken heb ik enorme moeite om mijn HS laag te houden gedurende de trainingen. Ik moet veel langzamer lopen dan normaal en soms lukt het me alleen als ik op Vogel kijk-tempo ga lopen. Ook is mijn rust HS een paar slagen hoger dan eerder.
Ik had gehoopt dat het aan de onregelmatigheid van trainen in de vakantie en de hogere temperaturen lag, maar inmiddels weer thuis en betere temperaturen, maar nog steeds geen verbetering. Heb er fysiek geen verklaring voor (niet ziek, geblesseerd of moe). Wat te doen?
RunningRob - Sportrusten

Re: Nog maar 3 weken en HS veel te hoog, HELP!

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo Anne Marije,

Ik heb even gekeken naar je trainingen, en het gaat prima :D
Je hebt een 10km tijd van 49 minuten, dat betekent dat we verwachten dat je ongeveer 6:04 min/km moet lopen.
En dat doe je gewoon op marathonhartslag!

Wat je kunt doen om je hartslag lager te krijgen is kleinere passen nemen, dus probeer gewoon 160 tot 180 stappen per minuut te doen, ongeacht je snelheid. Je loopt efficiënter en je kunt makkelijker een laag tempo aanhouden.

Mocht je nog twijfels hebben dan hoor ik het graag.

Rob
Anne Marije

Re: Nog maar 3 weken en HS veel te hoog, HELP!

Bericht door Anne Marije »

Dank je Rob, voor deze gerustellende woorden! Gister ging training overigens ook al weer beter, dus ga vol goede moed verder :)
Plaats reactie