schema aanpassen aan gewenste tijd
schema aanpassen aan gewenste tijd
ik wil de marathon van Eindhoven onder de 4 uur lopen. ik durf eigenlijk ivm blessure gevoeligheid nu nog niet een 10 k voluit te lopen. ik kom denk ik ergens uit tussen de 45 en 50 minuten op de 10K. kan ik mijn schema aanpassen aan de gewenste marathon tijd?
- RunningRob - Sportrusten
Re: schema aanpassen aan gewenste tijd
Hoi Baas B,
Als je tussen de 45 en 50 minuten loopt op de 10k, dan is de verwachting dat je zo rond de 4 uur uitkomt.
https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/
Dus je kunt gewoon b.v. 47 minuten invullen om je trainingshartslagen te bepalen.
Ik maak we wel een beetje zorgen over je blessure gevoeligheid. Ik weet niet precies voor welke blessure je gevoelig bent, maar ik lees eerdere in eerdere berichtjes ook al over je blessures.
Mocht je dit nog niet in je systeem hebben zitten, dan zou ik toch gerichte oefeningen doen en blijven doen om deze blessures de baas te blijven. En proberen de oorzaak te achterhalen als dit niet duidelijk is (looptechniek?). Meer info over oefeningen kun je vinden op sportzorg.nl
Succes!
Blijde groet,
Rob
Als je tussen de 45 en 50 minuten loopt op de 10k, dan is de verwachting dat je zo rond de 4 uur uitkomt.
https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/
Dus je kunt gewoon b.v. 47 minuten invullen om je trainingshartslagen te bepalen.
Ik maak we wel een beetje zorgen over je blessure gevoeligheid. Ik weet niet precies voor welke blessure je gevoelig bent, maar ik lees eerdere in eerdere berichtjes ook al over je blessures.
Mocht je dit nog niet in je systeem hebben zitten, dan zou ik toch gerichte oefeningen doen en blijven doen om deze blessures de baas te blijven. En proberen de oorzaak te achterhalen als dit niet duidelijk is (looptechniek?). Meer info over oefeningen kun je vinden op sportzorg.nl
Succes!
Blijde groet,
Rob
bedankt voor je bericht. inmiddels een mri en ct scan verder en naar mijn looptechniek gekeken. probleem mogelijk 1 cm beenlengte verschil en spierscheurtjes die geen rust kregen. Nu mijn andere sporten zoals volleybal, tennis en rugby tot oktober stop gezet.hoop dat ik mijn kuiten nu heel houd.
- RunningRob - Sportrusten
Dank voor de update
Succes!
Rob
Succes!
Rob