Hi Rob
Ik heb me aangemeld door 10k schema. Ik kan al 10 k lopen in 70 minuten, maar wil voor een snellere 10k gaan.
Is dit schema daarvoor geschikt? De eerste weken lijken me minder intensief dan ik tot nu toe deed.
Kortom, de vraag is of dit schema voor een prettige 10k met big smile is of voor een snelle?
Groetje
Dinie
Rustige of snelle 10k
- RunningRob - Sportrusten
Re: Rustige of snelle 10k
Hoi Dinie,
Het schema is bedoeld voor een 10k met een big smile
Als je namelijk specifiek voor een snelle 10k gaat, moet je nabij of boven je omslagpunt trainen, en dat vinden veel lopers een hele opgave, speciaal in een training. Bovendien zijn het vaak beginnende lopers die voor het 10k schema kiezen.
Maar als je dat graag wilt kan dit met een kleine aanpassing:
Loop de snelste training niet in D2 of D3, maar voluit, dus hoog D3. Je mag de training ook lopen als interval.
Dan doe je 2/3 snel, 1/3 langzaam. Dus bijvoorbeeld 500 meter voluit, 250 langzaam en dit dan een aantal malen herhalen totdat je de gevraagde trainingsafstand hebt bereikt.
Succes!
Blijde groet,
Rob
Het schema is bedoeld voor een 10k met een big smile
Als je namelijk specifiek voor een snelle 10k gaat, moet je nabij of boven je omslagpunt trainen, en dat vinden veel lopers een hele opgave, speciaal in een training. Bovendien zijn het vaak beginnende lopers die voor het 10k schema kiezen.
Maar als je dat graag wilt kan dit met een kleine aanpassing:
Loop de snelste training niet in D2 of D3, maar voluit, dus hoog D3. Je mag de training ook lopen als interval.
Dan doe je 2/3 snel, 1/3 langzaam. Dus bijvoorbeeld 500 meter voluit, 250 langzaam en dit dan een aantal malen herhalen totdat je de gevraagde trainingsafstand hebt bereikt.
Succes!
Blijde groet,
Rob
Re: Rustige of snelle 10k
Bedankt Rob!