Hartslagzone
-
Irisvandinteren
Hartslagzone
Vandaag mijn eerste rondje op marathonhartslag gelopen en wat is dat wennen zeg! Ik had het idee dat ik niet vooruit kwam en kon nig met gemak praten en zelfs liedjes zingen. Mijn marathon hartslag is 158 en dat zou dan in zone 3 moeten ligggen. Maar mijn garmin forerunner 645 geeft aan dat het net op het begin van zone 4 zit. (Van de 5 zone’s) Wat is nu verstandig? Gewoon de hartslag van 158 aanhouden of in zone 3 lopen volgens mijn horloge?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Hartslagzone
Hoi Iris,
De trainingen voor de marathon doe je altijd op hartslag, en dus niet op zone. Bedenk wel dat je dit tempo 42 km vol moet kunnen houden
Als je merkt dat je tempo bij een training op marathonhartslag erg onder je tempo ligt dat je zou moeten lopen tijdens de marathon, laat het dan even weten.
https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/
Blijde groet,
Rob
De trainingen voor de marathon doe je altijd op hartslag, en dus niet op zone. Bedenk wel dat je dit tempo 42 km vol moet kunnen houden
Als je merkt dat je tempo bij een training op marathonhartslag erg onder je tempo ligt dat je zou moeten lopen tijdens de marathon, laat het dan even weten.
https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/
Blijde groet,
Rob
Hoe weet ik mijn hartslag voor de marathon?
Ik begin in juli met mijn 100 dagen voor de marathon van New York. Mijn eerste marathon.
Mijn omslagpunt is 185 en de trainingen zijn 164/158 en 154.
Wat is dan mijn marathonhartslag??
Alvast bedankt.....
Ik begin in juli met mijn 100 dagen voor de marathon van New York. Mijn eerste marathon.
Mijn omslagpunt is 185 en de trainingen zijn 164/158 en 154.
Wat is dan mijn marathonhartslag??
Alvast bedankt.....
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Celina,
Je hebt een marathonhartslag laag (154) en hoog (158).
De hoogste hartslag is voor de intensieve training. Tijdens de 100 dagen krijg je maitljes met tips en wordt ook uitgelegd hoe je de hatrslagen gebruikt tijdens de marathon zelf.
Blijde groet,
Rob
Je hebt een marathonhartslag laag (154) en hoog (158).
De hoogste hartslag is voor de intensieve training. Tijdens de 100 dagen krijg je maitljes met tips en wordt ook uitgelegd hoe je de hatrslagen gebruikt tijdens de marathon zelf.
Blijde groet,
Rob