Hartslag en ademhaling

Plaats reactie
Kaatje63
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2019, 07:52

Hartslag en ademhaling

Bericht door Kaatje63 »

Het is nu bijna een maand geleden dat ik met de ademhaling-cursus begonnen ben. Een dag daarna begonnen met het fast-5 dieet. (Was niet zo moeilijk voor mij) om weer het fijne gevoel van m’n platte buikje terug te krijgen (moet nog even doorgaan, maar er komt nu schot in). Sinds jaren begin ik mijn dag met de 5 Tibetijnen (soort yoga oefeningen) en meditatie (12-20min). Yoga 1-2 keer per week. Mijn werk is zittend (chauffeur).
Mijn ademhaling lijkt ok 6-7 per minuut, maar ik vind mijn bpm waarde erg hoog. Gemiddeld 70. Ik vind dat wel raar. Mijn vriend, die veel vaker per minuut ademt (en een veel nerveuzere maar ook sportievere levensstijl heeft) zit tussen de 50-60. Ik wil ook wel graag die hartbeat naar beneden brengen, maar alleen met de ademhalingen is dat nog niet gelukt. Ik heb heb boek zuurstofwinst besteld, misschien dat ik daar wat mee kan gaan doen.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hartslag en ademhaling

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Kaatje,

Als je bloeddruk in orde is, is er niet aan de hand. De manier om je hartslag omlaag te krijgen is sporten. En dan een sport waarbij je hart wel moet werken (hardlopen, wielrennen, zwemmen maar ook een crosstraining).

Blijde groet,
Rob
Kaatje63
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2019, 07:52

Re: Hartslag en ademhaling

Bericht door Kaatje63 »

Hoi Rob,
Bedankt voor je reactie. .... tja, dan moet ik me toch iets meer gaan inspannen.. mijn vriend zei dat ook al tegen me. Maar ik hoopte misschien op een andere oplossing, waar je niet zoveel bij hoeft te zweten en niet de hele tijd dezelfde beweging moet doen.. :)) Oké, dan zal ik eens kijken hoe ik langzaam iets op kan gaan bouwen.

Fijne dag,
Kaatje
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hartslag en ademhaling

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Één voordeel: als beginner zie je snel resultaat :)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie